Zalando - wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle'owa, rozpoczyna sprzedaż kosmetyków online na rynku międzynarodowym w pierwszej kolejności w Polsce i Austrii. Asortyment kosmetyków pielęgnacyjnych dla kobiet i mężczyzn pojawi się w tych krajach przed świętami Bożego Narodzenia i będzie dystrybuowany z centrum logistycznego w Erfurcie w Niemczech.

Oferta "Beauty dla kobiet" została wprowadzona na rynek niemiecki latem tego roku. W tym momencie Zalando poszerza sprzedaż kosmetyków o produkty pielęgnacyjne dla mężczyzn. Asortyment "Beauty for Men" obejmie 1,5 tys. artykułów 25 marek, do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Produkty będą dostępne również stacjonarnie, w tzw. „Beauty Station" w Berlinie, gdzie klienci mają możliwość przetestowania produktów oraz skorzystania z porad specjalistów.

- Nasze pierwsze dane wskazują, że 70 procent naszych klientów podczas zakupów z segmentu Beauty kupuje również odzież, co potwierdza naszą strategię opartą o model cross-selling. Z tego powodu uznaliśmy, że to właściwy moment na poszerzenie kategorii Beauty o produkty dla mężczyzn oraz wprowadzenie do sprzedaży kosmetyków w Polsce i Austrii - mówi Claudia Reth, Vice Prezes kategorii Specialities w Zalando.