Jak wynika z badań firmy KANTAR przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska w lipcu 2020 r., 67 proc. badanych deklaruje chęć zakup karpia na Boże Narodzenie, w tym nadal blisko 40 proc. z nich planuje kupić go żywego. Według zwolenników kupowania takich ryb za takim rodzajem zakupu przemawia świeżość ryb, przywiązanie do tradycji, a także możliwość wyboru. Z roku na rok rośnie jednak odsetek osób, które pozytywnie postrzegają propozycję wycofania ze sprzedaży karpia żywego. Ponad 60 proc. klientów deklaruje, iż w przypadku wycofania ze sprzedaży karpia żywego, kupią go w innej postaci.

Czytaj także: Prawie połowa Polaków nadal chce kupować żywe karpie

Wycofanie ze sprzedaży żywego karpia odbędzie się w Carrefour w dwóch etapach. W tym roku sieć całkowicie wycofa możliwość kupienia w sklepach karpia żywego. Wszystkie ryby będą sprzedawane wyłącznie po uboju. W roku 2021 natomiast, Carrefour nie będzie kupował od swoich dostawców żywych ryb, oferując klientom wyłącznie możliwość zakupu karpia przygotowanego we wszystkich postaciach (cały, patroszony, tusze, dzwonka, filety w sprzedaży tradycyjnej i elementy pakowane), nadal bazując na bliskiej współpracy z lokalnymi dostawcami, gwarantując krótki łańcuch dostaw oraz najwyższą jakość i świeżość oferowanych ryb.

Carrefour decyzję taką wypracował wspólnie z dostawcami, którzy będą mieli czas na dostosowanie hodowli do nowych warunków przygotowania i transportu ryb. Wycofanie ze sprzedaży karpia żywego to kolejna z konkretnych inicjatyw realizowanego przez Carrefour programu Act For Food w zakresie ochrony bioróżnorodności i poprawy dobrostanu zwierząt. Dostawcy dostali czas na niezbędne inwestycje i dostosowanie infrastruktury swoich hodowli do nowych warunków przygotowania, transportu i sprzedaży ryb, co jest szczególnie ważne w procesie transformacji biznesowej ich rodzinnych gospodarstw.

- Naszą ambicją jest zostanie liderem transformacji żywieniowej na polskim rynku. Dlatego podejmujemy wiele działań i inicjatyw, które pozwalają nam oferować klientom wysokiej jakości żywność w przystępnych cenach, wytworzoną z poszanowaniem środowiska naturalnego, ochrony bioróżnorodności i dobrostanu zwierząt – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. - Każde z naszych zobowiązań rozpatrujemy w wielu aspektach, nie tylko oczekiwań naszych klientów czy wpływu środowiskowego – dodaje.