fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Europejczycy polują na okazje w zagranicznych sklepach

Adobe Stock
Co trzeci Europejczyk kupuje online poza swoim krajem. Już 37 proc. polskich e-sklepów prowadzi sprzedaż na inne rynki.

Według danych Eurostatu 35 proc. Europejczyków kupujących online, korzysta z ofert zagranicznych e-sklepów, a sprzedaż transgraniczna jest jednym z największych trendów w e-commerce. Potencjał biznesowy e-handlu transgranicznego dostrzega coraz więcej polskich e-sklepów – już 37 proc. z nich osiąga przychody ze sprzedaży do krajów Unii Europejskiej. Odpowiadają na to firmy, jak PayU poszerzające listę oferowanych dotychczas metod płatności w Europie.

Czytaj także: Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Międzynarodowym standardem płatności za zakupy w sklepach internetowych są karty płatnicze (kredytowe oraz debetowe). W wielu krajach jednak znacznie większą popularnością wśród kupujących online cieszą się alternatywne, lokalne, metody płatności, takie jak np. w Polsce szybkie przelewy – tzw. pay-by-linki czy w Holandii system iDeal, który działa w bardzo podobny sposób. W odpowiedzi na rosnący trend sprzedaży transgranicznej w e-commerce w krajach Unii Europejskiej, PayU poszerzyło bogate portfolio metod płatności oferowanych w Europie Środkowo-Wschodniej o lokalne metody płatności popularne wśród konsumentów z Europy Zachodniej. Pomoże to polskim przedsiębiorcom w dostosowaniu się do preferencji klientów ze wszystkich atrakcyjnych i bliskich geograficznie rynków. Do oferty zostały dodane takie metody płatności jak: Sofort (Klarna), Giropay, iDeal, Paysafecard, Bancontact, MyBank.

– Bardzo nas cieszy, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw odważnie patrzy na zagraniczne rynki i wychodzi ze swoją ofertą poza granice kraju. Jako PayU mamy odpowiednie rozwiązania w zakresie lokalnych metod płatności, dzięki którym możemy wspierać sklepy internetowe w rozwijaniu sprzedaży transgranicznej w całej Europie – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU S.A.

Ponad 70 proc. ankietowanych na 8 z 9 badanych przez Postnord europejskich rynków (Polska, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy oraz w kraje nordyckie) wskazuje, że w procesie zakupowym bardzo ważna jest dla nich precyzyjna informacja dotycząca końcowej kwoty, jaką będą musieli zapłacić za wybrany produkt. Wprowadzenie preferowanej przez konsumentów metody płatności w lokalnej walucie pozwala na jasne zaprezentowanie wszystkich opłat, także tych za przesyłkę, dzięki czemu kupujący wie dokładnie, jaką cenę ostatecznie zapłaci i chętniej zdecyduje się na sfinalizowanie zakupu.

– Sklepy internetowe, które nie będą kierowały się zasadą lokalności w trakcie wdrażania strategii ekspansji międzynarodowej, mogą w niektórych przypadkach stracić dostęp do ponad 80 proc. rynku, jeśli ograniczą oferowane metody płatności wyłącznie do kart płatniczych – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA