LPP podtrzymuje plan na 2018 rok

Opublikowane dziś wyniki kwartalne największej grupy odzieżowej w kraju skłoniły inwestorów do sprzedaży akcji. Kurs akcji spada.

Publikacja: 17.05.2018 14:33

LPP podtrzymuje plan na 2018 rok

Foto: materiały prasowe

LPP w 2018 roku chce zwiększyć powierzchnię handlową o 11 proc. – poinformowała grupa przy okazji publikacji sprawozdania za I kwartał br. Jednocześnie podtrzymała zapowiedź, że jej tegoroczna marża brutto powinna mieścić się w przedziel 54-55 proc.

Grupa LPP, właściciel marek takich jak Reserved, Mohito, Sinsay, czy Cropp wypracowała w I kw. br. 1,58 mld zł przychodów (wzrost o 16 proc. rok do roku), a także wykazała 117,7 mln zł straty operacyjnej i 104,7 mln zł straty netto. Dane o przychodach, podobnie jak informację o zysku brutto (710 mln zł) podała już na początku kwietnia.

Nowością są m.in. wyniki dalszych pozycji rachunku zysków i strat. Strata operacyjna jest nieco głębsza niż przed rokiem, gdy wyniosła niecałe 109 mln zł. Strata netto jest za to nieco mniejsza niż przed rokiem, gdy pod kreską grupa zanotowała 117 mln zł.

Przychody sklepów grupy rosły szybciej niż powierzchnia handlowa (9,5 proc. rok do roku do niecałych 1,01 mln m kw.). LPP odnotowało też średnio 9-proc. wzrost przychodów sklepów w ujęciu like-for-like.

Wyjątkiem jest marka Mohito, której przychody spadły rok do roku o 12 proc. do 162 mln zł.

Na czwartkowej sesji kurs akcji LPP spada najsilniej w WIG20: w najsłabszym jak dotąd momencie za akcję płacono 9200 zł, o 3,6 proc. mniej niż w środę. Do godz. 14-ej z rąk do rąk przeszły akcje warte 5,7 mln zł.

Przez ostatni miesiąc notowania odzieżowej firmy pięły się w górę.

LPP w 2018 roku chce zwiększyć powierzchnię handlową o 11 proc. – poinformowała grupa przy okazji publikacji sprawozdania za I kwartał br. Jednocześnie podtrzymała zapowiedź, że jej tegoroczna marża brutto powinna mieścić się w przedziel 54-55 proc.

Grupa LPP, właściciel marek takich jak Reserved, Mohito, Sinsay, czy Cropp wypracowała w I kw. br. 1,58 mld zł przychodów (wzrost o 16 proc. rok do roku), a także wykazała 117,7 mln zł straty operacyjnej i 104,7 mln zł straty netto. Dane o przychodach, podobnie jak informację o zysku brutto (710 mln zł) podała już na początku kwietnia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy