Prestiż zamknięty w butelce z luksusowym trunkiem

Polacy chętniej sięgają po wyższą półkę cenową.

Publikacja: 08.05.2018 21:00

Prestiż zamknięty w butelce z luksusowym trunkiem

Foto: 123RF

Alkohole z najwyższej półki to najszybciej popularyzujący się produkt luksusowy w Polsce. Ma też zdecydowanie najszerszą dystrybucję. Polacy wydają na alkohole ponad 60 mld zł, ale w zdecydowanej większości jest to standardowa oferta w akceptowalnych dla wszystkich poziomach cenowych. Co roku dochodzi do pewnych zmian, w jednym zyskuje wino, w innym piwo, dość stabilne są wydatki na produkty spirytusowe. Ma to związek z bogaceniem się społeczeństwa i stałych wzrostem liczby osób zamożnych i bogatych. Zgodnie z naszymi prognozami z ubiegłych lat liczba dobrze zarabiających osób mieszkających w Polsce w 2016 roku przekroczyła 1 mln. – Spodziewamy się, że w 2017 r. osób zarabiających powyżej 85 tys. zł brutto rocznie będzie już nieco ponad 1,1 mln – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce. – Rośnie również liczba polskich HNWI, czyli osób, których majątek netto wart jest więcej niż 1 mln dolarów. W 2017 jest ich już 57 tys., z czego 203 osoby są w posiadaniu majątku większego niż 100 mln dolarów – dodaje.

Pozostało 91% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Zakupy na Wielkanoc nieco tańsze niż przed rokiem
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?