Reklama

Biedronka też straciła na zakazie handlu

Obroty lidera rynku urosły w 2018 r. ponad 6 proc., jednak znacznie wolniej niż rok wcześniej

Aktualizacja: 15.01.2019 07:10 Publikacja: 15.01.2019 07:01

Biedronka też straciła na zakazie handlu

Foto: Bloomberg

Jak wynika ze wstępnych danych za 2018 r. podanych przez portugalską grupę Jeronimo Martins, Biedronka zakończyła 2018 r. ze sprzedażą na poziomie niemal 11,7 mld euro. To wzrost o 6,5 proc. jeśli jest liczony w euro, a 6,8 proc. w złotówkach. To dużo gorsze wyniki niż rok wcześniej, Biedronka w 2017 roku odnotowała wzrost sprzedaży o ponad 13 proc.

Niedziele handlowe 2019. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2019 roku

Sprzedaż w ujęciu like-for-like, czyli bez uwzględniania wyników nowootwartych sklepów, wzrosła w 2018 r. tylko 3,7 proc., a w czwartym kwartale jedynie o 1,2 proc. Jeronimo Martins podaje w komunikacie, ze z powodu zakazu handlu w niedziele wynik w tym ujęciu jest niższy o 1,3 pkt. proc.

Ostatecznie Biedronka otworzyła w 2018 r. 122 nowe sklepy, kończąc rok z 2,9 tys. placówek. Sieć powiększyła się netto o 77 lokalizacji, ponad 40 zostało zamkniętych.

- Nadal widzimy możliwości otwarcia nowych sklepów, mamy format odpowiednio elastyczny, aby te szanse wykorzystać, mimo wpływu zakazu handlu w niedzielę – podaje spółka w komunikacie.

Reklama
Reklama

Sieć drogerii Hebe należąca do Jeronimo Martins, zwiększyła z kolei sprzedaż 25 proc. do 207 mln euro. Sieć powiększyła się o 48 punktów i ma ich 230 – 30 aptek i 200 drogerii.

Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama