Reklama
Rozwiń
Reklama

Czarny marzec centrów handlowych. Najgorszy wynik w historii

W ujęciu rocznym liczba klientów w marcu spadła o ponad 42 proc. To historycznie najgorszy wynik, a kwiecień będzie jeszcze gorszy.

Aktualizacja: 14.04.2020 11:51 Publikacja: 14.04.2020 11:45

Czarny marzec centrów handlowych. Najgorszy wynik w historii

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Frekwencja w centrach handlowych spada od miesięcy, co jest efektem choćby wzrostu popularności kupowania w internecie. Nie inaczej było w lutym, kiedy wynik był gorszy o 5,4 proc., choć już styczeń dał chwilę oddechu i liczba klientów wzrosła o 3,3 proc. Jednak od dwóch lat w ujęciu rocznym spada nawet ruch w grudniu, czyli kluczowym dla zakupów miesiącu w roku.

Z badania ShopperTrak Index Poland wynika, że najgorsze dopiero przed nami - ruch w marcu spadł w ujęciu rocznym o 42,3 proc., centra od połowy miesiąca mają zamknięte większość sklepów, a działać mogą tylko punkty spożywcze, apteki, drogerie czy sklepy typu dom i ogród. 

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama