Wielki sukces Black Friday w Polsce. Pobiliśmy rekord

Wartość sprzedaży w sklepach tego dnia była aż 50 proc. wyższa niż rok temu, co pokazuje, że Polacy pokochali nowy handlowy zwyczaj.

Aktualizacja: 02.12.2019 12:13 Publikacja: 02.12.2019 11:35

Wielki sukces Black Friday w Polsce. Pobiliśmy rekord

Foto: Adobe Stock

Według wstępnych danych platformy Shoper na podstawie wyników sprzedaży z kilkunastu tysięcy sklepów internetowych można już ocenić ostatni Black Friday jako wielki sukces. Wartość sprzedaży na całej platformie była wyższa o 50 proc. niż w Black Friday 2018 r. i o 185 proc. wyższa niż w „zwykły dzień”, czyli w poprzedni piątek.


Pełne dane będą znane za jakiś czas, ale nawet wstępne pokazują, iż Polacy tego dnia tłumnie ruszyli do sklepów. Do tego platformy handlowe też pokazują, że konsumenci tego dnia nie zawiedli.

Czytaj także:  Maraton okazji i pseudookazji rozpoczęty. Czas na Cyber Monday 

Choć to dopiero półmetek rabatowej akcji na platformach Grupy Domodi (domodi.pl, allani.pl oraz homebook.pl), to już pierwsze trzy dni pozwoliły pobić zeszłoroczne efekty sprzedażowe.

Grupa prowadzi bowiem intensywną, trwającą tydzień akcję sprzedażową o nazwie Black Week, zakładając jednocześnie, że w jej trakcie zazębiają się Black Friday i Cyber Monday.

Od piątku do niedzieli konsumenci realizowali intensywnie swoje zakupy on-line. Najpopularniejszą branżą w tym okresie okazała się moda, a w niej: odzież, obuwie i dodatki. Wśród najchętniej klikanych kategorii na domodi.pl i allani.pl znalazły się: sukienki, botki oraz kurtki damskie. Tym samym, dwa flagowe serwisy Grupy Domodi związane z tą gałęzią handlu: domodi.pl oraz allani.pl, wygenerowały wysoki ruch dla sklepów i marek partnerskich, z którymi współpracują – mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi.

Według danych za okres od 29 listopada do 1 grudnia obie platformy odwiedziło łącznie 2,2 mln użytkowników, a wygenerowali oni ponad 3 mln sesji. Wartość transakcji wygenerowanych za pośrednictwem tych platform już teraz liczone jest w milionach złotych. Akcja rabatowa nadal trwa, finalne jej wyniki poznamy 8 grudnia.

Według wstępnych danych platformy Shoper na podstawie wyników sprzedaży z kilkunastu tysięcy sklepów internetowych można już ocenić ostatni Black Friday jako wielki sukces. Wartość sprzedaży na całej platformie była wyższa o 50 proc. niż w Black Friday 2018 r. i o 185 proc. wyższa niż w „zwykły dzień”, czyli w poprzedni piątek.


Pełne dane będą znane za jakiś czas, ale nawet wstępne pokazują, iż Polacy tego dnia tłumnie ruszyli do sklepów. Do tego platformy handlowe też pokazują, że konsumenci tego dnia nie zawiedli.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy