Lidl walczy z marnowaniem żywności. Duże przeceny produktów

Sieć wprowadza do wszystkich sklepów duże przeceny produktów z krótkim terminem przydatności. Pilotaż odniósł sukces.

Publikacja: 22.10.2019 13:28

Lidl walczy z marnowaniem żywności. Duże przeceny produktów

Foto: Bloomberg

Sieć Lidl prowadziła od pół roku pilotażowo akcję znaczących obniżek cen produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia. W ramach akcji „Kupuję, nie marnuję” na specjalnie oznaczonych półkach pojawiły się pełnowartościowe produkty, których jedynym problemem był krótki termin przydatności do spożycia. Produkty te były przeceniane, dzięki czemu troskę o środowisko można było połączyć z oszczędnością. Pilotaż był na tyle zachęcający, że Lidl zdecydował się na wprowadzenie akcji „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach.

Przeceny produktów, w ramach „Kupuję, nie marnuję” będą wynosiły 50 procent. W ofercie będą świeże mięso, drób, ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. artykułów suchych (np. chleby pakowane, ciasta) o krótkim terminie przydatności do spożycia. Produkty będą sprzedawane do ostatniego dnia przydatności do spożycia. Będzie je można znaleźć obok produktów nieprzecenionych – wyróżniać się będą informacją o przecenie i etykietą rabatową.

Czytaj także: Carrefour sprzedaje żywność po terminie minimalnej przydatności 

Lidl nie ukrywa, że chodzi zarówno o ograniczenie marnowania żywności, jak i korzyści dla samej sieci handlowej, która ma nadzieję zoptymalizować tym samym swój łańcuch dostaw. Na przecenach skorzystają też domowe budżety.

- „Kupuję, nie marnuję” to projekt, który cały czas rozwijamy. Zależy nam na możliwie największej optymalizacji łańcucha dostaw i minimalizowaniu marnowania żywności – to problem globalny, z którym każdy powinien się zmierzyć i starać się mu przeciwdziałać. Lidl Polska bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, minimalizuje wpływ uczestników i procesów w ramach łańcucha dostaw na środowisko naturalne. Jednak pełna optymalizacja łańcucha dostaw jest bardzo trudna i dynamiczna, stąd pomysł na projekt „Kupuję nie marnuję”. W uproszczeniu mechanizm projektu polega na tym, że pracownicy w sklepach Lidl na bieżąco sprawdzają terminy przydatności produktów do spożycia, a pełnowartościowe artykuły, których termin jest krótki, zostają objęte specjalną promocją. W ten sposób chcemy edukować naszych klientów i pokazywać, że pełnowartościowe produkty z krótkim terminem ważności mogą jeszcze z sukcesami być wykorzystane w kuchni – mówi cytowana w komunikacie Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Marnowanie żywności to poważny problem. Według danych, np. Polskiego Instytutu Ekonomicznego, przeciętny Polak marnuje 247 kg żywności rocznie. Co oznacza, że codziennie statystyczny Polak wyrzuca 0,67 kg żywności, którą można było spożyć.

Sieć Lidl prowadziła od pół roku pilotażowo akcję znaczących obniżek cen produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia. W ramach akcji „Kupuję, nie marnuję” na specjalnie oznaczonych półkach pojawiły się pełnowartościowe produkty, których jedynym problemem był krótki termin przydatności do spożycia. Produkty te były przeceniane, dzięki czemu troskę o środowisko można było połączyć z oszczędnością. Pilotaż był na tyle zachęcający, że Lidl zdecydował się na wprowadzenie akcji „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy