Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Galeria Łomianki oraz Centrum Handlowe Auchan Modlińska właśnie wprowadzają „Godziny ciszy”. Od 3 września w każdy wtorek w godzinach 15 – 17 w pasażach handlowych i w hipermarketach Auchan będzie przyciemnione oświetlenie, a także zostaną wyłączone telewizory, muzyka oraz komunikaty płynące z głośników. To rozwiązanie ma ułatwić zakupy osobom ze spektrum autyzmu.
Akcja w Centrach Handlowych Auchan i hipermarketach Auchan została wprowadzona w całej Polsce z myślą o osobach ze spektrum autyzmu i zaburzeniami pokrewnymi, dla których zakupy w przestrzeni z głośną muzyką, częstymi komunikatami płynącymi z głośników i wieloma bodźcami mogą być szczególnie uciążliwe. W wybranym dniu tygodnia w godzinach popołudniowych klienci mogą robić zakupy w ciszy, przy przygaszonym oświetleniu i wyłączonych telewizorach. „Godziny ciszy” obowiązują zarówno w pasażach galerii handlowych, jak i w hipermarkecie Auchan. Dodatkowo w hipermarkecie Auchan w „Godzinach ciszy” będą wydzielane kasy pierwszeństwa.
Akcję zainicjował w kwietniu 2019 roku hipermarket Auchan w Częstochowie. Potem dołączały kolejne hipermarkety oraz Centra Handlowe Auchan w całej Polsce. Od 3 września do akcji dołączą trzy obiekty w aglomeracji warszawskiej: Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Galeria Łomianki oraz Centrum Handlowe Auchan Modlińska. Tym samym „Godziny ciszy” będą obowiązywały w 22 Centrach Handlowych Auchan oraz w krakowskiej Galerii Bronowice i podwarszawskiej Galerii Łomianki.
– Liczne zmiany, które wprowadzamy w naszych Centrach Handlowych, mają sprawić, by stały się one miejscami, w których klienci czują się komfortowo i chętnie je odwiedzają. Dokładamy starań, żeby w naszych obiektach nie było barier komunikacyjnych, a osoby szczególnie wrażliwe, m.in. na bodźce dźwiękowe i świetlne, mogły znaleźć czas na spokojne zakupy. Dlatego cieszę się, że możemy ogłosić wprowadzenie „Godzin ciszy” w obiektach Ceetrus w aglomeracji warszawskiej – mówi Aleksandra Dubrawska, lider ds. Kluczowych Klientów Działu Operacyjnego w Ceetrus, odpowiedzialna między innymi za Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Centrum Handlowe Auchan Modlińska i Galerię Łomianki.
– Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które mają na celu troskę o lokalną społeczność zajmują ważne miejsce w strategii naszej firmy. Zależy nam na tym, aby zarówno codzienna działalność naszych centrów handlowych, jak i realizowane w nich wydarzenia, aktywizowały lokalną społeczność i zapobiegały wykluczeniu jakichkolwiek grup – mówi Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, lider ds. komunikacji i CSR w Ceetrus Polska, firmie która jest właścicielem i zarządcą Centrów Handlowymi Auchan.