fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Handel

Auchan stawia na zakupy w ciszy

AdobeStock
Z myślą o osobach np. z autyzmem i innymi pokrewnymi zaburzeniami, firma wprowadza dwie godziny bez głośnej muzyki czy komunikatów z głośników.

Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Galeria Łomianki oraz Centrum Handlowe Auchan Modlińska właśnie wprowadzają „Godziny ciszy”. Od 3 września w każdy wtorek w godzinach 15 – 17 w pasażach handlowych i w hipermarketach Auchan będzie przyciemnione oświetlenie, a także zostaną wyłączone telewizory, muzyka oraz komunikaty płynące z głośników. To rozwiązanie ma ułatwić zakupy osobom ze spektrum autyzmu.

Akcja w Centrach Handlowych Auchan i hipermarketach Auchan została wprowadzona w całej Polsce z myślą o osobach ze spektrum autyzmu i zaburzeniami pokrewnymi, dla których zakupy w przestrzeni z głośną muzyką, częstymi komunikatami płynącymi z głośników i wieloma bodźcami mogą być szczególnie uciążliwe. W wybranym dniu tygodnia w godzinach popołudniowych klienci mogą robić zakupy w ciszy, przy przygaszonym oświetleniu i wyłączonych telewizorach. „Godziny ciszy” obowiązują zarówno w pasażach galerii handlowych, jak i w hipermarkecie Auchan. Dodatkowo w hipermarkecie Auchan w „Godzinach ciszy” będą wydzielane kasy pierwszeństwa.

Akcję zainicjował w kwietniu 2019 roku hipermarket Auchan w Częstochowie. Potem dołączały kolejne hipermarkety oraz Centra Handlowe Auchan w całej Polsce. Od 3 września do akcji dołączą trzy obiekty w aglomeracji warszawskiej: Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Galeria Łomianki oraz Centrum Handlowe Auchan Modlińska. Tym samym „Godziny ciszy” będą obowiązywały w 22 Centrach Handlowych Auchan oraz w krakowskiej Galerii Bronowice i podwarszawskiej Galerii Łomianki.

– Liczne zmiany, które wprowadzamy w naszych Centrach Handlowych, mają sprawić, by stały się one miejscami, w których klienci czują się komfortowo i chętnie je odwiedzają. Dokładamy starań, żeby w naszych obiektach nie było barier komunikacyjnych, a osoby szczególnie wrażliwe, m.in. na bodźce dźwiękowe i świetlne, mogły znaleźć czas na spokojne zakupy. Dlatego cieszę się, że możemy ogłosić wprowadzenie „Godzin ciszy” w obiektach Ceetrus w aglomeracji warszawskiej – mówi Aleksandra Dubrawska, lider ds. Kluczowych Klientów Działu Operacyjnego w Ceetrus, odpowiedzialna między innymi za Centrum Handlowe Auchan Piaseczno, Centrum Handlowe Auchan Modlińska i Galerię Łomianki.

– Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, które mają na celu troskę o lokalną społeczność zajmują ważne miejsce w strategii naszej firmy. Zależy nam na tym, aby zarówno codzienna działalność naszych centrów handlowych, jak i realizowane w nich wydarzenia, aktywizowały lokalną społeczność i zapobiegały wykluczeniu jakichkolwiek grup – mówi Agnieszka Gutowska, dyrektor marketingu, lider ds. komunikacji i CSR w Ceetrus Polska, firmie która jest właścicielem i zarządcą Centrów Handlowymi Auchan.

Ciche godziny także w Carrefour

Z myślą o zwiększeniu komfortu klientów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz nadwrażliwością sensoryczną, Carrefour Polska wprowadza „ciche godziny” do wybranych sklepów w Warszawie. Rozwiązanie wypracowane przy współpracy z fundacjami: SYNAPSIS oraz Kultury bez Barier będzie testowane od 2 września.

W sklepach objętych testami akcji, od poniedziałku do soboty, na 60 minut zostaną przygaszone światła, wyłączona muzyka oraz przestaną być nadawane komunikaty głosowe. Zwolni się też tempo obsługi klientów na linii kas.

„Ciche godziny” będą odbywały się codziennie między 15:00 a 16:00. Testy akcji były prowadzone przy współpracy z dwiema warszawskimi fundacjami specjalizującymi się w dbaniu o osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z nadwrażliwością sensoryczną: Fundacją SYNAPSIS i Fundacją Kultury bez Barier, w dwóch popularnych hipermarketach Carrefour: w Galerii Północnej (ul. Światowida 17) oraz w Galerii Mokotów (ul. Wołoska 12).

- Komfort zakupów i dostępność naszych sklepów dla wszystkich klientów jest dla nas bardzo ważna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie „cichych godzin” w wybranych sklepach. Poprzez testy w dwóch sklepach w Warszawie chcemy wypracować jak najbardziej optymalny model tej inicjatywy dla klientów z nadwrażliwością sensoryczną. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem wszystkich naszych klientów - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA