#RZECZoBIZNESIE: Marcin Rosati: Polacy nie lubią przepłacać

Polacy są wrażliwi na cenę. Lubią kupować mądrze, rozsądnie, nie lubią przepłacać. Lubimy mieć dobre, markowe produkty w rozsądnych cenach – mówi Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding Polska, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 01.06.2017 12:47 Publikacja: 01.06.2017 12:17

#RZECZoBIZNESIE: Marcin Rosati: Polacy nie lubią przepłacać

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że rynek elektroniki użytkowej w Polsce rozwija się całkiem dobrze.

- Coraz większy udział w portfelu elektroniki mają technologie mobilne. Są one głównym generatorem wzrostów – mówił.

- Telewizory pozostają na stabilnym poziomie i przesuwają się w stronę coraz większych przekątnych (55-60 cali plus). Standardem jest już połączenie telewizora z internetem – dodał.

Rosati zaznaczył, że ceny na technologię spadają. - To jest normalny trend, że cykl życia produktów jest coraz krótszy. Nowe generacje wypierają stare – mówił.

Oszacował, że cały rynek rośnie ok. 5 proc. rocznie. - AGD, druga znacząca grupa produktowa też rośnie dynamicznie. Wynika to z dużej ilości oddawanych mieszań i coraz większej świadomości konsumentów przy wymianie urządzeń – tłumaczył.

Rosati przyznał, że coraz modniejsza staje się elektronika sportowa. - Zaliczamy do niej smartwatche, zegarki sportowe, zegarki GPS, pulsometry i wybrane produkty z małego AGD typu koktajlery, parowary czy urządzenia do zdrowej żywności – wyliczył.

- Kolejną coraz popularniejszą grupą są produkty outdorowe jak drony czy elektroniczne hulajnogi i deskorolki – dodał.

Gość ocenił, że cykl życia produktów skrócił się z powodów technologicznych. - Kolejne generacje produktów dają dodatkowe możliwości. Konsumenci w Polsce są gotowi wymienić urządzenia na nowe nawet jeżeli stare urządzenie jeszcze działa. Decydują się przez nowe funkcje, większą energooszczędność czy lepszy design – tłumaczył.

- Np. telewizory kiedyś wymieniało się co 8-9 lat, teraz średnio co 5-6 lat – dodał.

Rosati podkreślił, że jesteśmy coraz bogatsi jako społeczeństwo. - W ostatnich 10 latach ilość wydawanych pieniędzy na elektronikę w Polsce wzrosła blisko 10-krotnie. Jednak ciągle jesteśmy daleko za Europą Zachodnią. Np. Niemcy wydają 3,5 razy więcej od nas. My wydajemy rocznie 234 euro na głowę – mówił.

Zaznaczył, że u nas jest taniej, co wyróżnia nas od innych nacji w Europie. - Jesteśmy największym producentem AGD w Europie, jednym z większych producentem telewizorów, więc producenci starają się być konkurencyjni – mówił.

Rosati stwierdził, że Polacy są wrażliwi na cenę. - Lubią kupować mądrze, rozsądnie, nie lubią przepłacać. Polacy są też wrażliwi na marki i jakość. Lubimy mieć dobre, markowe produkty w rozsądnych cenach – mówił.

Przyznał, że ekspozycja produktu w sklepie to jeden z kluczowych elementów, który powoduje, że ludzie kupują nowy produkt. - Produkt powinien być dostępny dla klienta nie tylko do oglądania, ale i dotykania i wypróbowania – tłumaczył.

Zaznaczył, że rynek sieci sprzedaży w Polsce jest dość skonsolidowany. - My jesteśmy numerem jeden z 15 proc. udziału, licząc razem Saturn i Media Markt – stwierdził.

- Jest 4-5 dużych graczy na tym rynku, którzy między sobą rywalizują. Rozdrobnienie widać tylko w części internetowej – dodał.

Gość zdradził, że sieć rozwija się otwierając sklepy w mniejszych miastach. - Jesienią tego roku np. we Włocławku czy w Krośnie – mówił.

- Rozwijamy się też w internecie udoskonalając nasze sklepy internetowe. W internecie funkcjonujemy od ponad 3 lat z ogromnym powodzeniem. Udział sprzedaży z tego kanału jest w granicach kilkunastu procent – dodał.

Zaznaczył, że jeżeli pojawi się nowy gracz na rynku to tylko w obszarze e-commerce. - Mówi się sporo o potencjalnym wejściu któregoś z gigantów amerykańskich czy azjatyckich. Będziemy musieli stawić temu czoła – podsumował.

Gość przyznał, że rynek elektroniki użytkowej w Polsce rozwija się całkiem dobrze.

- Coraz większy udział w portfelu elektroniki mają technologie mobilne. Są one głównym generatorem wzrostów – mówił.

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie