fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Giełda

PKO BP coraz bardziej mobilny

Fotorzepa/Mateusz Pawlak
Liczba aktywnych aplikacji systemu płatności mobilnych IKO, należącego do PKO BP, przekroczyła 1,2 mln. Bank wprowadza płatność telefonem dla posiadaczy kart Mastercard.
Do dziś mobilna aplikacja IKO została aktywowana na ponad 1,2 mln telefonów, każdego dnia bank notuje 4,5 tysiąca nowych aktywacji IKO – wynika z informacji przekazanej PAP przez Łukasza Kuca, dyrektora Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO BP. Na koniec III kwartału 2016 r., licząc od startu aplikacji w 2013 r., przeprowadzono łącznie 10 mln transakcji za pomocą aplikacji IKO.
– Dziś, czyli pół roku później, mamy już tych transakcji ponad 21 milionów – mówi Kuc.
Dzisiaj bank wprowadził nową wersję aplikacji IKO, która umożliwia płacenie zbliżeniowo telefonem posiadaczom kart Mastercard. Dotychczas klienci PKO i Inteligo mogli płacić zbliżeniowo z IKO w oparciu o karty Visa – korzysta z tego 70 tys. klientów banku.
- Dzisiaj już dwie trzecie wszystkich płatności kartami Mastercard to transakcji zbliżeniowe. Następnym krokiem jest zastąpienie plastiku telefonem z cyfrowym odpowiednikiem karty płatniczej. Ten sposób płatności wygląda bardzo podobnie, jak transakcja kartą, i wykorzystuje tę samą infrastrukturę sieci terminali zbliżeniowych, która w Polsce należy do najlepiej rozwiniętych na świecie. Dzięki temu już dziś w czasie zakupów w sklepie możemy zastąpić portfel telefonem i płacić z jego pomocą. Wierzę, że dzięki dużej skali działalności PKO Banku Polskiego to przejście w kierunku mobilnych płatności będzie jeszcze szybsze. Tym bardziej cieszymy się, że posiadacze kart Mastercard banku mogą już płacić w ten innowacyjny, a zarazem wygodny i bezpieczny sposób – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
- Karty Mastercard posiadają u nas głównie osoby młode, które aktywnie korzystają z płatności bezgotówkowych, nawet przy drobnych zakupach. Zgodnie z ich oczekiwaniami dodaliśmy tę funkcję do IKO, a dodatkowo wprowadziliśmy usprawnienia dla wszystkich klientów ułatwiające płacenie telefonem - powiedział Kuc.
PKO BP podawał wcześniej, że pod koniec 2016 r. prawie 2 mln klientów PKO BP korzystało aktywnie (logowanie przynajmniej raz w kwartale) z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Niebawem PKO BP wyłączy stary serwis transakcyjny.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA