Reklama

Srebrny Niedźwiedź za „Twarz” - wielki sukces Małgorzaty Szumowskiej na Berlinale

Berlinale Małgorzatę Szumowską kocha. W 2013 roku reżyserka pokazywała tu w głównym konkursie swój film „W imię”. Trzy lata temu wywiozła z Berlina Srebrnego Niedźwiedzia za reżyserię „Body/Ciała”. Teraz jej „Twarz” jury pod przewodnictwem Toma Tykwera uhonorowało Srebrnym Niedżwiedziem, najważniejszą po Złotym Niedźwiedziu nagrodą festiwalu. To ogromny sukces.

Publikacja: 24.02.2018 20:22

Srebrny Niedźwiedź za „Twarz” - wielki sukces Małgorzaty Szumowskiej na Berlinale

Foto: AFP

Odbierając statuetkę Szumowska powiedziała: - Jestem szczęśliwa, zwłaszcza, że ten film mówi o problemach nie tylko mojego kraju, ale i świata. A po podziękowaniach dla ekipy energicznie jeszcze przypomniała, że jest reżyserką-kobietą.

Złoty Niedźwiedź powędrował do Adiny Pintille za film „Touch Me Not”. To historia pięćdziesięcioletniej kobiety, która nie może pogodzić się z własnym ciałem, ma wstręt do jakiegokolwiek dotknięcia. Zamawia sobie męskie prostytutki — wytatuowanego chłopaka-byczka i transseksualistkę i na ich patrzy. Przepracowuje problem z psychoterapeutą. Pintille eksperymentuje z formą, ale też z widzami. Ile mogą znieść? Ale może tak właśnie ma to działać? Budzić poczucie niewygody. Przypominać, że niepokoje świata nie pozostają bez wpływu na psychikę ludzi, że ludzie gubią kontakt ze sobą. Może ta seria tych trudnych, męczących produkcji jest znakiem czasu, który pozbawił nas poczucia stabilizacji i bezpieczeństwa? Pintille dostała też nagrodę za najlepszy debiut.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Film
Nie żyje Maciej Karpiński, scenarzysta m.in. „Kobiety samotnej” i „Różyczki”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Film
Cate Blanchett wraca do Polski
Film
Warszawiak jak gość we własnym domu. Czy ekipy filmowe przekraczają granice?
Film
Kafka: samotność artysty
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Film
„Maszyna do miażdżenia”: Mark Kerr, legenda MMA, bije się teraz w kinach
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama