Reklama

Gwiazdowski: Jak to tak, niezależnie?

Okazało się, że Cambridge Analytica wykorzystywała informacje o użytkownikach Facebooka, by reklamować im polityków.

Aktualizacja: 20.03.2018 19:39 Publikacja: 20.03.2018 18:18

Gwiazdowski: Jak to tak, niezależnie?

Foto: Bloomberg

No i co? – że się zapytam. „Jeśli w pierwszym akcie sztuki na ścianie wisi broń, to w ostatnim akcie koniecznie musi wystrzelić" – powiadał Antoni Czechow. Skoro w pierwszym akcie zaczęliśmy gromadzić dane o ludziach, które oni zaczęli dobrowolnie udostępniać, to musiało się to skończyć tak jak w sztuce Czechowa.

Kto te dane będzie wykorzystywał? Cambridge Analytica to prywatna firma, która okazała się lepsza od różnych państwowych agencji. Swój algorytm może sprzedać komu chce. I o to jest ta cała awantura.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Tusk pokazuje, że KO może wygrać. Kaczyński otwiera nowy front walki i grzęźnie w sporach
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Pięć wniosków z wykładu prof. Andrzeja Nowaka dla AfD w Berlinie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama