Reklama
Rozwiń
Reklama

Gwiazdowski: Jak to tak, niezależnie?

Okazało się, że Cambridge Analytica wykorzystywała informacje o użytkownikach Facebooka, by reklamować im polityków.

Aktualizacja: 20.03.2018 19:39 Publikacja: 20.03.2018 18:18

Gwiazdowski: Jak to tak, niezależnie?

Foto: Bloomberg

No i co? – że się zapytam. „Jeśli w pierwszym akcie sztuki na ścianie wisi broń, to w ostatnim akcie koniecznie musi wystrzelić" – powiadał Antoni Czechow. Skoro w pierwszym akcie zaczęliśmy gromadzić dane o ludziach, które oni zaczęli dobrowolnie udostępniać, to musiało się to skończyć tak jak w sztuce Czechowa.

Kto te dane będzie wykorzystywał? Cambridge Analytica to prywatna firma, która okazała się lepsza od różnych państwowych agencji. Swój algorytm może sprzedać komu chce. I o to jest ta cała awantura.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Niebezpieczna gra Zachodu z Rosją. Lepiej żeby Polska nie stała z boku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
analizy
Rusłan Szoszyn: Gruzja dołączy do grona dyktatur?
Opinie polityczno - społeczne
Andrzej Łomanowski: Ukraińska afera korupcyjna spleciona z negocjacjami o pokój
felietony
Estera Flieger: Słowiki umierają w ciszy
Opinie polityczno - społeczne
Paweł Zerka: Amerykańskie gwarancje bezpieczeństwa. Jaki plan B powinna mieć Polska?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama