Jak podaje MEN, dyrektorzy i nauczyciele znajdą w materiale zestaw dobrych praktyk dotyczących pracy szkolnej biblioteki, przygotowania zajęć wychowania fizycznego, organizacji praktycznej nauki zawodu.
W poradniku można zapoznać się z praktycznymi wskazówkami, w jaki sposób organizować kształcenie na odległość oraz kształcenie w systemie mieszanym.
Cały poradnik można znaleźć tutaj:
https://www.gov.pl/web/edukacja/dobre-praktyki-w-zakresie-zdalnej-edukacji--poradnik-men
MEN stworzyło kilka modeli funkcjonowania szkół od 1 września. Pierwszy zakłada, że uczniowie klas I-III uczą się stacjonarnie, a starsi zdalnie. Drugi przewiduje, że gdy klasy dzielone są na dwie grupy, jedna przez tydzień uczy się stacjonarnie, druga zdalnie - wtedy np. powtarza materiał, a potem następuje zmiana. W modelu trzecim przez dwa lub trzy dni w tygodniu pewna część dzieci uczy się stacjonarnie, a reszta na odległość.