Reklama
Rozwiń
Reklama

Post wygrywa z karnawałem. Inflacja tłumi sprzedaż

Sprzedaż detaliczna zwiększyła się w styczniu realnie o zaledwie 3,4 proc. rok do roku, najmniej od marca zeszłego roku. Zakupom nie sprzyjał układ kalendarza, ale popyt stłumiła też inflacja.

Aktualizacja: 21.02.2020 11:13 Publikacja: 21.02.2020 10:07

Post wygrywa z karnawałem. Inflacja tłumi sprzedaż

Foto: Adobe Stock

Ankietowani przez "Rzeczpospolitą" i „Parkiet" ekonomiści przeciętnie szacowali, że sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych wzrosła w styczniu o 4,4 proc. rok do roku, po 5,7 proc. w grudniu. Za niższą dynamiką sprzedaży przemawiało m.in. to, że styczeń liczył o jeden dzień roboczy mniej niż w ub.r. (niedziel handlowych było tyle samo).

Czytaj także: Święta rozpędziły konsumpcję

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Dane gospodarcze
Produkcja przemysłowa w październiku zaskoczyła. Są też nowe dane GUS z budownictwa
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Dane gospodarcze
Nastroje konsumenckie Polaków są najlepsze od pandemii. Ale gorsze niż przed nią
Dane gospodarcze
Ile masła w maśle? Kurczflacja opanowała sklepy w Rosji
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w Polsce w dół. Jest najniższa od 2019 r.
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Dane gospodarcze
PKB Japonii w dół przez amerykańskie cła. Rząd szykuje pakiet ratunkowy
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama