Post wygrywa z karnawałem. Inflacja tłumi sprzedaż

Sprzedaż detaliczna zwiększyła się w styczniu realnie o zaledwie 3,4 proc. rok do roku, najmniej od marca zeszłego roku. Zakupom nie sprzyjał układ kalendarza, ale popyt stłumiła też inflacja.

Aktualizacja: 21.02.2020 11:13 Publikacja: 21.02.2020 10:07

Post wygrywa z karnawałem. Inflacja tłumi sprzedaż

Foto: Adobe Stock

Ankietowani przez "Rzeczpospolitą" i „Parkiet" ekonomiści przeciętnie szacowali, że sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych wzrosła w styczniu o 4,4 proc. rok do roku, po 5,7 proc. w grudniu. Za niższą dynamiką sprzedaży przemawiało m.in. to, że styczeń liczył o jeden dzień roboczy mniej niż w ub.r. (niedziel handlowych było tyle samo).

Czytaj także: Święta rozpędziły konsumpcję

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Dane gospodarcze
Inflacja w Polsce w czerwcu 2025 r. GUS pokazał główne motory wzrostu cen
Dane gospodarcze
Chiny publikują dane o PKB. Spowolnienie wzrostu ratuje konsumpcja
Dane gospodarcze
Rosja się kurczy. Kreml utajnia dane demograficzne
Dane gospodarcze
To ta projekcja inflacji przekonała RPP do obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Kierunek dla stóp procentowych w Polsce: w dół, choć raczej nie w cyklu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama