Jeff Bezos przyspiesza kosmiczny wyścig

Jeff Bezos chce by do końca 2022 roku rakieta New Glenn rozpoczęła testy kosmiczne. Jednak po piętach depcze mu konkurent: Elon Musk.

Aktualizacja: 05.08.2018 06:54 Publikacja: 04.08.2018 17:36

Jeff Bezos przyspiesza kosmiczny wyścig

Foto: Bloomberg

ula

Założyciel Amazona planuje podwoić liczbę inżynierów pracujących dla jego kosmicznej spółki Blue Origin.

W ostatnich trzech latach Blue Origin zatrudniło kilkuset nowych inżynierów i nie przestaje zatrudniać. Według agencji Reutera plan jest taki, by przez dwa - trzy najbliższe lata zwiększyć zatrudnienie o 100 proc. Blue Origin ma docelowo zatrudniać około 3 tys. osób.

Wszystko to po to, by rakieta New Glenn była w stanie wynosić na orbitę satelity, a docelowo także ludzi. Jej sukces jest kluczowy dla planów firmy, która chce pozyskiwać w przyszłości lukratywne kontrakty militarne i komercyjne.

Według amerykańskich mediów prace nad rakietą nie są jeszcze na tyle zaawansowane, by zagwarantować początek testów na koniec 2020 roku.

Pierwszym klientem, który podpisał kontrakt na wykorzystanie Blue Origin jest francuska firma satelitarna Eutelsat, ale umowa skonstruowana jest w ten sposób, że jeśli wyniesienie satelity geostacjonarnego na orbitę nie nastąpi w latach 2021-2022, Blue Origin nie zapłaci kary za opóźnienie. Jednak zdaniem analityków zakończony sukcesem test New Glenn w 2020 roku dałby Blue Origin szansę na wyprzedzenie konkurentów.

Nad własnymi rakietami pracują także United Launch Alliance (partnerstwo Boeinga i Lockheed Martin), francuską ArianeGroup (joint-venture Airbusa i Safrana) oraz SpaceX, należący do Elona Muska. Nad swoimi rakietami pracują także Japończycy i Chińczycy.

Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku