W 2015 r. kierownictwo w tej grupie, która od lat zmniejszała zyski na skutek słabego rynku sektora naftowo-gazowego i mniejszej sprzedaży starszych silników lotniczych, przejął Warren East. W styczniu grupa ogłosiła, że zamierza pozbyć się tego działu, który najbardziej odczuł spadek cen ropy, bo dostarczał sprzęt koncernom naftowym. Zatrudnia ok. 3600 ludzi głownie w krajach skandynawskich, RR zarobi na sprzedaniu go 350-400 mln funtów.

Sprzedaż pozwoli spółce skupić się na produkcji silników do samolotów cywilnych, wojskowych i okrętów wojennych, silników do statków, jachtów, pociągów, ciężarówek, dla sektora wydobywczego i reaktorów dal elektrowni jądrowych. „Ta transakcja wynika z działań, jakie podjęliśmy w ostatnich 2 latach dla uproszczenia naszej struktury" — oświadczył prezes.

RR zamierza wykorzystać uzyskane środki na wzmocnienie swego bilansu i na szukanie okazji, które dałyby większy zwrot od kapitału. Umowa powinna zostać sfinalizowana w I kwartale 2019 r., zależnie od zgody organów nadzoru.

Kongsberg Gruppen ogłosiła, że ten zakup wzmocni jej konkurencyjność w coraz bardziej globalnym sektorze, bo kupowane firmy są w dużym zakresie komplementarne pod względem produktów, rozwiązań i kompetencji. Rząd Norwegii mający połowę udziałów w tej grupie weźmie udział w emisji akcji z prawem poboru na 5 mld koron norweskich na sfinansowanie operacji, którą musi zatwierdzić parlament