Szefowa Nike musiała odejść przez biznesy własnego syna

Ann Hebert, szefowa Nike na Amerykę Północną musiał odejść ze stanowiska po tym jak wyszło na jaw, że jej syn prowadzi biznes odsprzedaży butów i na dodatek posługuje się jej kartą płatniczą.

Publikacja: 02.03.2021 21:21

Szefowa Nike musiała odejść przez biznesy własnego syna

Foto: Bloomberg

Informację ujawnił magazyn Bloomberg Businessweek.

Ann Hebert była wiceprezesem Nike i dyrektorem generalnym spółki w Ameryce Północnej od czerwca 2020 roku, nadzorując sprzedaż i marketing w regionie. W Nike pracowała od 25 lat.

Syn użył karty kredytowej wystawionej na nazwisko Hebert, aby kupować buty Nike, które odsprzedawał z zyskiem przez swoją firmę. Koncern bronił Hebert, podkreślając, że poinformowała ona o firmie syna West Coast Streetwear i jej działalności już w 2018 roku.

Bloomberg Businessweek napisał, że 19-letni Joe Hebert używał botów by obchodzić systemy stron internetowych, blokujące nadmierne zakupy popularnych i limitowanych serii obuwia sportowego. W jednym przypadku kupił buty za 132 tys., dolarów, które odsprzedał, zarabiając 20 tys. dolarów. Joe Hebert powiedział Bloomberg Businessweek, że matka nigdy nie przekazywała mu poufnych informacji z Nike, a on zajmował się odsprzedażą butów sportowych różnych marek, nie tylko Nike.

West Coast Streetwear to jedna z wielu firm działających na że rynku odsprzedaży limitowanych serii obuwia sportowego. Według firmy analitycznej Cowen jest on wart tylko w Ameryce Północnej 2 mld dolarów rocznie.

Ann Hebert postanowiła zrezygnować ze stanowiska, kiedy okazało się, że jej syn, oraz inni sprzedawcy korzystali z aplikacji SNKRS, stworzonej dla Nike do sprzedaży butów. Hebert zdecydowała na sprzedaż poprzez aplikacje kilku limitowanych serii butów Nike, mimo, iż pierwotnie żadne tego typu buty miał nie być sprzedawane za pośrednictwem aplikacji.

Informację ujawnił magazyn Bloomberg Businessweek.

Ann Hebert była wiceprezesem Nike i dyrektorem generalnym spółki w Ameryce Północnej od czerwca 2020 roku, nadzorując sprzedaż i marketing w regionie. W Nike pracowała od 25 lat.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły