fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Sponsoring rośnie szybciej niż reklama

Fotolia
Globalne wydatki na działania sponsorskie w sporcie, rozrywce czy sztuce sięgną w tym roku 65,8 mld dol.

Choć w ubiegłym roku rynek sponsoringu na świecie wypadł gorzej, niż oczekiwała branża, w tym ma już szansę się odbić i wzrosnąć rok do roku o 4,9 proc., czyli szybciej niż rynek reklamy (4,3 proc. wzrostu) oraz marketingu i promocji (4,1 proc. wzrostu) i szybciej niż rok wcześniej, kiedy zwiększył się o 4,3 proc. – Poprawiające się prognozy i wskaźniki makroekonomiczne przełożą się na lepsze zapatrywania w spółkach w 2018 roku, a co za tym idzie – na skłonność do zwiększania wydatków na marketing, reklamę i sponsoring – komentują autorzy raportu ESP Sponsorship Report (ESP należy do GroupM).

Choć sponsoring w porównaniu z rynkiem reklamy jest rynkiem małym (wydatki na reklamę na świecie sięgną w tym roku według agencji Zenith 578 mld dol., a na sponsoring, według ESP – 65,8 mld dol.), będzie rósł szybciej niż rynek reklamy. Podobnie w naszym kraju. – W Polsce nakłady na sponsoring sportowy stanowią ok. 10 proc. wartości rynku reklamy (jego w...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA