BMW w którym zastrzelono legendarnego rapera Tupaca Shakura na sprzedaż

Czarne BMW w którym zastrzelono legendarnego amerykańskiego rapera Tupaca Shakura zostało wystawione na sprzedaż na aukcji internetowej.

Aktualizacja: 12.01.2020 12:40 Publikacja: 12.01.2020 10:49

Foto: Celebrity Cars Las Vegas/ materiały prasowe

Jego cena wywoławcza to 1,75 mln dolarów, czyli ponad 6,6 mln złotych.

Czarne BMW 750iL zostało wystawione na aukcji przez Celebrity Cars Las Vegas.

W 1996 roku samochód był własnością wytwórni muzycznej Death Row Records. 7 września 1996 roku Tupac Sakur wracał nim z meczu bokserskiego między Brucem Seldonem a Mikem Tysonem w Las Vegas, kiedy nieznani sprawcy otworzyli ogień do stojącego na czerwonym świetle samochodu. Raper zmarł po sześciu dniach w szpitalu w Las Vegas. Miał zaledwie 25 lat.

Świadkowie opisywali, że obok czarnego BMW podjechał biały Cadillac, z którego padły strzały. Raper został trafiony w klatkę piersiową, ramię i udo czterema pociskami kalibru 40.

BMW na aukcje trafiło pierwszy raz. Po strzelaninie zostało wyremontowane i przywrócone do stanu pierwotnego, łącznie z nową kierownica i kolorem lakieru, dokładnie takim jaki pokrywał samochód, gdy jeździł nim Tupac Sakur. Samochód ma jedno niewielkie wgniecenie, które powstało prawdopodobnie podczas strzelaniny - twierdzi Celebrity Cars Las Vegas. Poza tym jest całkowicie sprawny i w doskonałym stanie.

Samochód ma czarne skórzane wnętrze, automatyczną skrzynię biegów i silnik o pojemności 5,4 litra. Firma sprzedająca samochód jest gotowa przedstawić certyfikat potwierdzający jego autentyczność.

Jego cena wywoławcza to 1,75 mln dolarów, czyli ponad 6,6 mln złotych.

Czarne BMW 750iL zostało wystawione na aukcji przez Celebrity Cars Las Vegas.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Koniec niemieckiego raju? Hiszpańskie wyspy mówią dość pijackim imprezom
Biznes
Biały Dom przyśpiesza pomoc dla Ukrainy. Nadciągają Patrioty, Bradley’e i Javelin’y
Biznes
Start zapisów do Poland Business Run
Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii