fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Wraca moda na działki i warzywa z własnego ogródka

Adobe Stock
Popyt na własny ogródek nakręca nie tylko pandemia, ale rosnąca moda na "bio" i "eko". Działkowicze muszą się jednak uzbroić w cierpliwość – przy rosnących zamówieniach wydłużają się terminy dostaw wyposażenia ogrodowego - pisze Business Insider Polska.

- Już w ubiegłym roku zanotowaliśmy bardzo duże wzrosty sprzedaży wyposażenia działkowego i ogrodowego. Niewątpliwie sytuacja związana z pandemią COVID-19 znacząco wpłynęła na tak duże zainteresowanie asortymentem do dekoracji i wypoczynku w ogrodzie czy na działce - mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowych w sieci Bricomarché.

Pandemia a zwłaszcza pierwszy lockdown i idące za nim hasło #zostańwdomu, przyczyniła się znacząco do wzrostu zainteresowania asortymentem związanym z relaksem i wypoczynkiem w ogrodzie. Sklepy sieci PSB Mrówka już w marcu 2020 r. zanotowały większy popyt na meble ogrodowe. Dużym powodzeniem cieszyła się też kategoria związana z przydomowych placem zabaw (trampoliny, baseny), czy też architektura drewniana.

Na działkach oraz w przydomowych ogródkach coraz częściej są przy tym wykorzystywane nasiona roślin lub rośliny przyjazne pszczołom - pisze Business Insider Polska.

Do łask wracają również ogrody warzywne – modne stają się podwyższone grządki oraz uprawa własnych warzyw i owoców. Mogą one być zlokalizowane nie tylko w ogrodach, ale nawet na tarasach, balkonach czy parapetach. Dużym powodzeniem, podobnie jak w latach ubiegłych, cieszą się fotele wiszące .

Obok boomu na wyposażenie działek, drożeją ceny materiałów budowlanych, co wpływa również i na stawki ogrodowego sprzętu. Działkowicze, którym marzy się altana muszą liczyć się z wydatkiem co najmniej kilkuset złotych w przypadku najprostszych konstrukcji.

Źródło: Business Insider Polska
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA