Największy producent zegarków mocno ucierpiał na pandemii

Grupa Swatch zanotowała w 2020 r. spadek sprzedaży zegarków o niemal 30 proc.

Aktualizacja: 28.01.2021 14:12 Publikacja: 28.01.2021 14:03

Największy producent zegarków mocno ucierpiał na pandemii

Foto: www.swatch.com

Szwajcarski koncern podał, że w 2020 r. zgodnie z oczekiwaniami, jego przychody ze sprzedaży spadły do 5,6 mld franków, czyli 28,7 proc. niżej, przy stałym kursie wymiany niż w 2019 r.

Przy bieżących kursach spadek wynosi 32,1 proc. Wyniki operacyjne pozostają nieznacznie dodatnie na poziomie 52 mln zysku w porównaniu do ponad 1 mld franków w 2019 r.

Na poziomie zysku netto grupa odnotowuje stratę netto w wysokości 53 mln franków w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 748 mln franków w poprzednim roku.

Swatch podkreśla, że notuje stopniową poprawę działalności: w drugim półroczu sprzedaż netto spadła już tylko o 14,3 proc. w porównaniu z tym okresem roku poprzedniego. Swatch podkreśla też dane o mocnym grudniu pomimo ponownych blokad na ważnych rynkach, takich jak Niemcy i Wielka Brytania.

Chociaż sytuacja w branży pozostaje niepewna, Swatch Group przewiduje „znaczny wzrost konsumpcji zegarków i biżuterii na całym świecie w 2021 r.” I ma nadzieję, że sprzedaż wróci do poziomu z 2019 roku. Swatch Group ma również nadzieję, że uda się wykorzystać niektóre ze swoich udanych produktów, takich jak nowy zegarek Omega Moonwatch, kolekcja Longines Spirit czy niedawno wprowadzony na rynek T-Touch Connect Solar.

Z perspektywy rynkowej wpływ pandemii COVID-19 na transformację biznesową grupy (i branży) był ogromny - zamknięto 384 sklepów detalicznych, a 55 zostało otwartych. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 70 proc. Udział handlu elektronicznego dla marek ze średniego i podstawowego segmentu cenowego osiągnął obecnie od 20 proc. do 30 proc.

Szwajcarski koncern podał, że w 2020 r. zgodnie z oczekiwaniami, jego przychody ze sprzedaży spadły do 5,6 mld franków, czyli 28,7 proc. niżej, przy stałym kursie wymiany niż w 2019 r.

Przy bieżących kursach spadek wynosi 32,1 proc. Wyniki operacyjne pozostają nieznacznie dodatnie na poziomie 52 mln zysku w porównaniu do ponad 1 mld franków w 2019 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły