Empik sprzedaje więcej książek w czasie epidemii

W okresie pandemii liczba nowych klientów kupujących książki na Empik.com podwoiła się.

Aktualizacja: 02.04.2020 20:27 Publikacja: 02.04.2020 18:58

Empik sprzedaje więcej książek w czasie epidemii

Foto: www.empik.com

Największy sprzedawca książek podaje również, że ponad 20 proc. wszystkich kupujących wybierało książki cyfrowe – e-booki i audiobooki – podczas gdy wcześniej tą kategorią była zainteresowana co siódma osoba. Szczególny wzrost widoczny jest w przypadku książek dla dzieci (+300 proc. ) i w grupie czytelników w wieku 15-18 lat (+200 proc.).

Czytaj także: Empik otwiera bazy. Darmowe e-booki, audiobooki i warsztaty 

Jak podaje Empik, książka stanowi obecnie jeden z głównych sposobów spędzania czasu wolnego – aktualna sytuacja sprzyja nadrabianiu czytelniczych zaległości. Szczególny wzrost zainteresowania notują tytuły dla dzieci, literatura piękna, kryminał/sensacja, literatura obyczajowa i publikacje o tematyce epidemii. Optymizmem napawa wyraźny zwrot ku książkom wśród młodzieży. Jak obecnie kształtują się wybory czytelnicze Polaków? Czy wciąż chętnie sięgamy po książkę drukowaną? Jak zmienił się stosunek do e-booków i audiobooków? Empik podsumowuje ostatnie dwa tygodnie marca w segmencie książek.

– Na pewno nadrabiamy zaległości czytelnicze – w tym przypadku korzystamy głównie z wydanych już pozycji, ponieważ niemal 40 proc. premier zaplanowanych na marzec zostało przesuniętych. Odbiorcy chętnie sięgają po tegoroczne i zeszłoroczne bestsellery oraz twórczość popularnych autorów, w tym Remigiusza Mroza, Blanki Lipińskiej czy Alexa Michaelidesa („Pacjentka”). Widzimy także wzrost zainteresowania książkami o tematyce epidemii – w topach sprzedaży pojawiają się m.in. „Dżuma” Alberta Camusa, która obecnie jest wybierana 10 razy chętniej niż rok wcześniej – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

Zarówno starsi, jak i młodsi czytelnicy reprezentują zbliżone preferencje czytelnicze. Pierwsza grupa chętniej sięga po biografie i literaturę faktu, a wśród młodszych znaleźć można więcej poradników z obszaru samorozwoju i literatury obyczajowej. Hitem jest książka „Unf*ck yourself. Napraw się!” Gary’ego Bishopa.

Największy sprzedawca książek podaje również, że ponad 20 proc. wszystkich kupujących wybierało książki cyfrowe – e-booki i audiobooki – podczas gdy wcześniej tą kategorią była zainteresowana co siódma osoba. Szczególny wzrost widoczny jest w przypadku książek dla dzieci (+300 proc. ) i w grupie czytelników w wieku 15-18 lat (+200 proc.).

Czytaj także: Empik otwiera bazy. Darmowe e-booki, audiobooki i warsztaty 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły