Reklama

BGŻ BNP Paribas przedstawia strategię

Szósty co do wielkości bank w Polsce przyjął nową strategię na lata 2018-2021. Głównym celem jest podwojenie rentowności kapitałów własnych.

Publikacja: 17.05.2018 13:17

BGŻ BNP Paribas przedstawia strategię

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Głównym założeniem nowej strategii "Fast Forward" na lata 2018-2021 jest koncentracja na kliencie, transformacja cyfrowa produktów, usług i procesów, co ma przyspieszyć rozwój i przyczynić się do zwiększenia rentowności. Jednocześnie nowa strategia zakłada realizację wzrostu poprzez przejęcie zorganizowanej części działalności Raiffeisen Polbanku.

Strategiczne cele to osiągnięcie tempa wzrostu wyniku z działalności bankowej szybszego niż rynek, ROE powyżej 10 proc., wskaźnika C/I na poziomie ok. 50 proc. Bank chce oprzeć rozwój działalności na pięciu kluczowych filarach takich jak prostota, digitalizacja, jakość, wzrost i entuzjazm.

- Dużym wyzwaniem będzie poprawa ROE, które wyniosło w 2017 r. tylko 4,8 proc. - To jest cel w pełni osiągalny. Są banki, które mają nawet wyższy wskaźnik, 10 proc. to granica przyzwoitości dla dobrych banków – mówi Przemysław Gdański, prezes BGŻ BNP Paribas. Dodaje, że gdyby nie było transakcji przejęcia podstawowej części Raiffeisen Polbanku, celem i tak byłby poziom 10 proc. ROE, ale transakcja, która przyniesie synergie kosztowe i przychodowe oraz wzrost skali, osiągnięcie tego celu ułatwi. W najbliższych dwóch latach bank nie zakłada podwyżek stóp procentowych.

Przejęcie podstawowej działalności Raiffeisen Polbanku umocni bank na szóstym miejscu pod względem skali aktywów (wzrośnie z ok. 72 mld zł do 110 mld zł) i zbliży go do piątego oraz czwartego ING Banku Śląskiego i mBanku. Ma pozwolić też na wzmocnienie obecności banku w dużych miastach oraz rozwój bazy klientów zamożnych, a także osiągnięcie pozycji jednego z liderów w segmencie Private Banking. W obszarze MSP, przejmowana działalność z silną siecią dystrybucji, innowacyjną platformą produktową oraz nowoczesnym zcentralizowanym centrum obsługi klientów, zapewni wejście do czołówki znaczących graczy w szybko rozwijającym się i wysoko rentownym segmencie.

BGŻ BNP Paribas przypomina, że w ostatnich latach zbudował znaczącą pozycję na rynku, ale zarząd zapewnia, że wciąż ma potencjał do rozwoju w głównych obszarach działalności. W segmencie detalicznym planuje wdrożyć pakiet inicjatyw wspierających dalszy rozwój poprzez przeprojektowanie procesu obsługi klienta z koncentracją na kompleksowej obsłudze w kanałach cyfrowych, optymalizację produktywności sieci, modelu sprzedaży i obsługi zdalnej oraz wykorzystanie zaawansowanej analityki big data do lepszego odpowiadania na potrzeby klientów.

Reklama
Reklama

W segmencie mikroprzedsiębiorstw bank aspiruje do bycia jednym z banków pierwszego wyboru, stawiając na stworzenie nowej ścieżki obsługi klienta oraz Value Proposition dla klientów e-commerce i startupów. W segmencie przedsiębiorstw zamierza wzmocnić ugruntowaną pozycję, koncentrując się na wdrożeniu nowego Value Proposition w zakresie systemu bankowości elektronicznej, bankowości inwestycyjnej oraz rozwiązań wspierających ekspansję międzynarodową krajowych firm.

Banki
Jest zgoda KNF na sprzedaż detalu Citi Banku. Kupi VeloBank
Banki
Czy UniCredit namiesza na polskim rynku? „Nie jest skazany na sukces”
Banki
Bank Pocztowy chce urosnąć i zwiększyć zyski
Banki
EBC odrzuca plan kredytu dla Ukrainy. 140 mld euro pozostaje zamrożone
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Banki
Klamka zapadła, banki zapłacą wyższy CIT. Kto na tym zyska, a kto straci?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama