fbTrack

Archeologia

Naukowcy odkryli nowy gatunek dinozaurów

Ghedoghedo/CC BY-SA 3.0
Naukowcy ze Szwajcarii poinformowali o odkryciu nowego gatunku dinozaurów. Stwierdzono to po analizie dobrze zachowanego szkieletu z późnego triasu.

Badania przeprowadzili naukowcy z Uniwersytetu w Zurychu. Odkryty dinozaur to mierzący około 8,5 metra mięsożerca, który nigdy wcześniej nie był spotykany.

W tym tygodniu opublikowano analizę Notatesseraeraptora frickensisa (nazwa nawiązuje do miasta Frick, gdzie w 2006 roku odkryto szkielet). Jego cechy różnią się od innych, znanych wcześniej, gatunków.

- Zdaliśmy sobie sprawę, że to coś ważnego - powiedziała w rozmowie z CNN Marion Zahner. Pierwsze znaki świadczące o dużym odkryciu pojawiły po analizie czaszki. - Czaszka jest bardzo interesująca z ewolucyjnego punktu widzenia - dodała.

Odkryty gatunek jest pierwszym mięsożernym dinozaurem, który poruszał się na dwóch tylnych łapach i występował na terenie obecnej Szwajcarii.

W mieście Frick dokonano wielu odkryć, jednak większość kości należało do gatunku Plateozaurów.

Odkrycie zawierało dobrze zachowaną czaszkę, przedramiona oraz zawartość żołądka. Naukowcy zdołali ustalić, że ostatnim posiłkiem odkrytego dinozaura była mała jaszczurka zwana Clevosaurus.

Źródło: CNN