Reklama
Rozwiń
Reklama

Co jeść, by zmniejszyć ryzyko niewydolności serca o ponad 40 proc.

Dieta bogata w warzywa, owoce i ryby może zmniejszyć ryzyko zachorowania na niewydolność serca aż o 41 proc. Jeśli natomiast produkty te jemy sporadycznie, za to nie stronimy od mięsa, smażonych potraw i słodkich napojów – ryzyko choroby rośnie nawet o 72 proc.

Publikacja: 25.04.2019 16:39

Kolejne badania naukowe potwierdzają, że dieta roślinna jest zdrowa dla serca

Kolejne badania naukowe potwierdzają, że dieta roślinna jest zdrowa dla serca

Foto: Adobe Stock

O niewydolności serca mówimy wtedy, gdy nie może ono dostarczyć wystarczającej ilości krwi do głównych organów ciała. W konsekwencji do narządów dociera zbyt mało tlenu niezbędnego do ich funkcjonowania lub też zbyt dużo krwi w nich zalega.

Choroba jest wyjątkowo groźna - z jej powodu drastycznie pogarsza się jakość życia, a pięcioletnie przeżycie wynosi zaledwie 50 proc., jak w wielu nowotworach złośliwych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Biznes ostrzega: chaos regulacyjny kosztuje Polskę miliardy
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Patronat Rzeczpospolitej
Zdrowie pracowników jako inwestycja. Czas na zmianę myślenia
Zdrowie
In vitro to szansa na dziecko dla osób z niepłodnością
Zdrowie
Recepta na konkurencyjność przemysłu farmaceutycznego
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama