Narodowy Fundusz Zdrowia chce skrócić czas oczekiwania na połączenie i zapisanie się na przypominającą dawkę szczepionki przeciw wirusowi SARS-CoV-2. Dlatego zmienia sposób obsługi klientów na bezpłatnej infolinii 989.

Do każdego, kto zadzwoni od poniedziałku do środy na numer 989 i wyrazi zgodę na kontakt, konsultanci oddzwonią w najbliższym możliwym terminie –w godzinach od 7.30 do 21.30 – i zaproponują dogodny termin szczepienia. Jak czytamy w komunikacie Narodowego Fundusz Zdrowia, konsultant podejmie dwie próby połączenia z klientem dzwoniąc z numeru +48 22 165 57 55. Fundusz zaznacza, że ze względu na zwiększenie obsługi zapisów na szczepienie, konsultanci będą w ograniczony sposób udzielali ogólnej informacji o szczepieniach.

Poza poniedziałkiem i środą, także w godzinach nocnych – od godz. 21.30 do 7.30, infolinia będzie działała w sposób standardowy. Nastąpi połączenie z konsultantem, który zapisze pacjenta na szczepienie.

Od 2 listopada wszystkie osoby pełnoletnie w wieku 18-49 lat mogą otrzymać przypominającą dawkę sześć miesięcy od pełnego zaszczepienia. Osoby po 50. roku życia mogą otrzymać dawkę przypominającą od 24 września i nie po sześciu, a już po pięciu miesiącach od pełnego zaszczepienia. Osoby przewlekle chore już od 1 września otrzymują, z kolei, dawkę dodatkową. Jako trzecia dawka podawane są preparaty firmy Pfizer albo Moderna bez względu na to, jaką dawką pacjent został zaszczepiony wcześniej.

Czytaj więcej

Przez dziury w systemie jest problem z trzecią dawką szczepionki na COVID-19