Samochód jest szerszy oraz niższy od swojego poprzednika. W połączeniu z dynamiczną linią nadwozia ma to uwypuklić sportowy charakter hondy accord.

Nowości znajdziemy też pod maską. W aucie debiutuje silnik Diesla nowej generacji. Jednostka i-DTEC wyróżniać się ma większą oszczędnością paliwa i lepszymi osiągami (moc: 150 KM, moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr./min.). Spełnia też normę emisji spalin Euro 5, która zacznie obowiązywać we wrześniu 2009 roku.

Bardziej oszczędny ma też być dwulitrowy benzynowy silnik i-VTEC. Natomiast moc jednostki o pojemności 2,4 litra podkręcono do 200 KM.

Wszystkie trzy silniki współpracują z sześciobiegową przekładnią manulaną. Oszczędną jazdę ma zapewnić system podpowiadający zmianę biegów w odpowiednim momencie. Testy przeprowadzone przez Hondę dowodzą, że dzięki niemu spalanie może spaść o pięć procent.

Prowadzenie auta ma ułatwić m.in. niższy środek ciężkości oraz całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu oraz progresywnymi amortyzatorami.