Ratusz chce wydać na inwestycje 2,6 mld zł, czyli 1,6 tys. zł na jednego mieszkańca (najwięcej w Polsce). Kolejne miliardy ma dorzucić rząd.
Zarząd Dróg Miejskich chce w tym roku inwestować za prawie 700 mln zł. Najważniejsza dla warszawiaków budowa to most Północny z trasą między Wisłostradą a Modlińską. Projektanci już rysują przeprawę i przewidują, że będzie ona kosztowała nawet 1,3 mld zł. W połowie roku poznamy wykonawcę, a jesienią zostanie wbita pierwsza łopata. Drugi w kolejce do realizacji jest most Krasińskiego z trasą między pl. Wilsona a Budowlaną za co najmniej 360 mln zł.
Zarząd Transportu Miejskiego będzie odpowiedzialny za budowę metra. W 2008 r. planuje wydać na skończenie ostatniego odcinka pierwszej linii – od stacji Marymont do Młocin – 128 mln zł (łączny koszt to ponad 700 mln zł). Budowa drugiej linii między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim za prawie 3 mld zł ruszy dopiero w kwietniu 2009 r., ale przez cały 2008 r. będą trwały prace projektowe i wybór wykonawcy.
Na ten rok długo czekali kibice sportowi. Ma się zacząć budowa nowego obiektu dla Legii, a projekt Stadionu Narodowego wejdzie w decydującą fazę.
Obiekt przy ul. Łazienkowskiej powstanie szybciej. Będzie to pierwszy nowoczesny stadion piłkarski w Warszawie i najnowocześniejszy w Polsce na 31,7 tys. widzów. Najpierw miasto musi wybrać wykonawcę stadionu. Do przetargu zgłosiło się dziewięciu chętnych (w tym Chińczycy budujący słynne Ptasie Gniazdo na olimpiadę w Pekinie), ale wybór mogą uniemożliwić przepychanki między klubem i jego właścicielem, firmą ITI, a miastem, które finansuje obiekt wart 365 mln zł. Jeśli budowa stadionu ruszy wiosną, powinna się zakończyć w połowie 2010 r.