Do 3 marca koncerny Alpine Bau, Vinci, Mostostal Warszawa, Dragados i Ferrovial Agroman mają czas na nadsyłanie propozycji własnych rozwiązań technologicznych. Metro Warszawskie chce sprawdzić w ten sposób, czy zachodni inżynierowie nie przedstawią bardziej efektywnych rozwiązań, niż zaproponował polski Metroprojekt.
10 marca ruszy seria negocjacji z każdym z oferentów. Na podstawie tych rozmów powstanie ostateczna specyfikacja przetargowa. W drugiej połowie marca firmy zostaną poproszone o złożenie ofert.
Metro Warszawskie wskaże zwycięzcę, biorąc pod uwagę propozycje: ceny, okresu gwarancji, czasu budowy i wysokości zaliczki dla wykonawcy. Spółka planuje podpisać umowę w maju (ten termin przesunął się już po cichu o miesiąc).
Następnie prawie rok będzie trwało przygotowanie projektów wykonawczych i uzyskanie pozwolenia na budowę. Inwestycja ma ruszyć w kwietniu 2009 roku. Do tej daty muszą się dostosować inni inwestorzy, np. Tramwaje Warszawskie mają skończyć remont torów na Trasie W – Z.
Centralny odcinek drugiej linii metra będzie się składał z siedmiu stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Szacowany koszt inwestycji to ok. 3 mld zł.