Spot o UE za 7 mln to film kampanijny? Europoseł PO: Pewnie tak

Premier Donald Tusk zaprezentował wczoraj spot "10 lat świetlnych", który zapoczątkował rządową kampanię przypominającą osiągnięcia dziesięciu lat Polski we Wspolnocie. Zdaniem Tadeusza Rossa może być to spot wyborczy.

Publikacja: 23.04.2014 13:51

Kadr ze spotu

Kadr ze spotu

Foto: YouTube

Przypomnijmy, że jak ujawniła wczoraj "Rz", produkcja i emisja spotu związanego z rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej kosztowała ponad 7 mln zł., a 85 proc. tych pieniędzy wyłożyła Unia Europejska. Centrum Informacyjne Rządu poinformowało także, że jest on częścią kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w związku z dziesiątą rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej, która przypada 1 maja.

Opozycja zarzuca jednak PO, że pokazuje ona film finansowany z publicznych pieniędzy przed eurowyborami. Jak wczoraj informowała "Rz", PiS ma złożyć dziś wniosek do PKW, by ta zmusiła Platformę do włączenia spotu do kosztów kampanii wyborczej.

Gdy zapytaliśmy o to szefa sztabu wyborczego PO europosła Tadeusza Zwiefkę, zaprzeczył on, by film miał jakikolwiek związek z kampanią wyborczą jego partii. - To jest spot pokazujący zmiany, jakie zaszły w czasie minionych 10 lat. Każdy, kto ma w tym udział, w tym także PO, która rządzi 7 z tych 10 lat, ma prawo o tym mówić. To, że gdzieś te przekazy będą się stykały, jest naturalne - przekonywał i podkreślał, że "nie promuje on PO, nie ma związku".

Dla Zwiefki żadnym argumentem nie był też fakt, że spot promował szef PO. - Jest przewodniczącym PO, ale jest też premierem. To oznacza, że premier jako premier ma w ogóle nie występować? 1 maja przypada 10 rocznica przystąpienia Polski do UE. Każde ugrupowanie we właściwy sobie sposób będzie starało się to przypomnieć. Co do tego nie ma wątpliwości. A to jest spot, który nie jest przypisany jakiemuś ugrupowaniu, więc nie widzę żadnego związku z naszą kampanią. To nie my - wyjaśniał "Rz" europoseł PO.

- Nie przekonuje go także fakt, że PO promowała spot w portalach społecznościowych. - Zawsze będzie szukało się dziury w całym. Jaki to ma związek? Ja nie potrafię odpowiedzieć na te wszystkie wątpliwości. Nie my wyprodukowaliśmy ten spot i nie my go emitujemy - podkreślał Zwiefka.

Okazuje się jednak, że w PO nie wszyscy mają takie samo zdaniem na ten temat. Z innej strony na promocyjny film spojrzał wczoraj w TV Republika Tadeusz Ross, od grudnia 2013r. europoseł PO i kandydat tej partii w najbliższych wyborach. - Spot jest tylko pigułką i zaznaczeniem. Nie może być nigdy całą prawdą, bo tej w 30 sekund nie da się oddać. To jest tylko taka zewnętrzność, każdy spot jest podobny do siebie i mało mówi o faktach - oceniał nagranie.

Dopytywany przez prowadzącego, czy w takim razie jest to spot kampanijny potwierdził. - Pewnie jest on spotem kampanijnym - przyznał Ross.

Gdyby podobną opinię wyraziła także PKW, Platforma miałaby spory problem. Wliczenie 7 mln złotych za spot i jego promocję mogłoby zachwiać finansowaniem całego komitetu wyborczego PO. Zdanie Rossa na pewno w tej sytuacji jego partii nie pomaga.

Przypomnijmy, że jak ujawniła wczoraj "Rz", produkcja i emisja spotu związanego z rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej kosztowała ponad 7 mln zł., a 85 proc. tych pieniędzy wyłożyła Unia Europejska. Centrum Informacyjne Rządu poinformowało także, że jest on częścią kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w związku z dziesiątą rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej, która przypada 1 maja.

Opozycja zarzuca jednak PO, że pokazuje ona film finansowany z publicznych pieniędzy przed eurowyborami. Jak wczoraj informowała "Rz", PiS ma złożyć dziś wniosek do PKW, by ta zmusiła Platformę do włączenia spotu do kosztów kampanii wyborczej.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!