Reklama

Do utraty… stanowiska

Dlaczego menedżerowie nie podejmują odważnych decyzji? Bo się boją – że stracą pracę, prestiż, wysoką pozycję.

Publikacja: 13.12.2015 21:00

Reinhard Lindner, „Menedżer Samuraj”, Kurhaus

Reinhard Lindner, „Menedżer Samuraj”, Kurhaus

Foto: Rzeczpospolita

Wielu z nich pogrąża się w taktycznych gierkach, marnując cenną energię na dociekanie, kto im szkodzi, a kto może pomóc szybciej wspinać się po drabinie kariery. Zapominają o wykonywaniu zadań, za które biorą pieniądze – mówi Reinhard Lindner, autor książki „Menedżer samuraj. Intuicja jako klucz do sukcesu", którą Kurhaus wypuścił właśnie na rynek.

Reinhard Lindner, zanim został doradcą biznesowym i trenerem rozwoju osobistego, był uczniem „ostatniego samuraja" Hidetaki Nishiyamy i wygrał pięć turniejów pucharu Europy w karate. Zafascynowany filozofią Dalekiego Wschodu i sztukami walki, postanowił stosowane w nich reguły wykorzystać w zarządzaniu. Doszedł do wniosku, że menedżer, tak jak samuraj, powinien kierować się wartościami i zasadami, które doprowadzą go do celu. Te wartości: honor, szacunek, odwaga, zdecydowanie i uprzejmość, przez stulecia zapewniały samurajom najwyższy prestiż społeczny. Gospodarczy awans Japonii po wojnie także przypisuje się duchowi tych ludzi, podobnie jak sukcesy wielu współczesnych japońskich koncernów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama