Reklama
Rozwiń

Eksporterzy liczą na Chiny

Do Państwa Środka chce eksportować swoje wyroby coraz więcej firm drobiarskich i producentów słodyczy. To właśnie żywność może zmniejszyć nasz deficyt handlowy w obrotach z Chinami.

Publikacja: 27.06.2016 21:00

Barierą w rozwoju sprzedaży do Chin jest m.in. odległość. Na zdjęciu terminal kontenerowy w Szanghaj

Barierą w rozwoju sprzedaży do Chin jest m.in. odległość. Na zdjęciu terminal kontenerowy w Szanghaju

Foto: 123RF

Niedawna wizyta w Polsce prezydenta Chin Xi Jipinga ma szerzej otworzyć chiński rynek na polski eksport. Byłaby to szansa na zredukowanie gigantycznego deficytu w polsko-chińskiej wymianie towarowej: w ubiegłym roku wyniósł on 20,3 miliarda euro.

Polska eksportuje do Chin wyroby metalurgiczne, maszyny i urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego. Ponadto samoloty, aparaturę elektryczną, kauczuk syntetyczny, wały napędowe, maszyny specjalistyczne. Zakres eksportu stale się rozszerza, bo rośnie np. zainteresowanie polską biżuterią, zwłaszcza z bursztynu. Natomiast za sprawą polskich firm w Hongkongu zwiększa się popyt na polskie wyroby kosmetyczne. Uznanie w Chinach zyskują także wyroby ze skóry, jachty, materiały budowlane, meble czy wyroby ze szkła. Teraz większe szanse ekspansji mają także producenci żywności.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami