Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 27.06.2016 21:00 Publikacja: 27.06.2016 21:00
Barierą w rozwoju sprzedaży do Chin jest m.in. odległość. Na zdjęciu terminal kontenerowy w Szanghaju
Foto: 123RF
Niedawna wizyta w Polsce prezydenta Chin Xi Jipinga ma szerzej otworzyć chiński rynek na polski eksport. Byłaby to szansa na zredukowanie gigantycznego deficytu w polsko-chińskiej wymianie towarowej: w ubiegłym roku wyniósł on 20,3 miliarda euro.
Polska eksportuje do Chin wyroby metalurgiczne, maszyny i urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego. Ponadto samoloty, aparaturę elektryczną, kauczuk syntetyczny, wały napędowe, maszyny specjalistyczne. Zakres eksportu stale się rozszerza, bo rośnie np. zainteresowanie polską biżuterią, zwłaszcza z bursztynu. Natomiast za sprawą polskich firm w Hongkongu zwiększa się popyt na polskie wyroby kosmetyczne. Uznanie w Chinach zyskują także wyroby ze skóry, jachty, materiały budowlane, meble czy wyroby ze szkła. Teraz większe szanse ekspansji mają także producenci żywności.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Trzy dni wystawy, 120 ha powierzchni, 670 wystawców, 76 tys. zwiedzających i 26 lat tradycji – tak prezentują si...
Ydanis Rodriguez będzie jednym z prelegentów Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach. To postać nietuzinkowa – ur...
Panel poświęcony jest strategicznej roli sektora budowlanego jako jednego z głównych motorów wzrostu gospodarcze...
Zbliżające się Forum Ekonomiczne w Karpaczu to wyjątkowa przestrzeń międzynarodowego dialogu, gdzie odważne pyta...
Już za kilka dni, we wtorek 2 września, rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu. Organizatorzy Forum z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas