Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 07.09.2015 09:08 Publikacja: 07.09.2015 09:08
Firmy, co zrozumiałe, oczekują od pracowników, że utożsamią się w istotnej mierze z ich kulturą organizacyjną, kluczowymi wartościami, misją czy stylem obsługi klientów wewnętrznych i zewnętrznych. Szczególnie od managerów oczekują lojalności oraz motywowania zespołów do realizacji celów firmy – nawet wówczas, kiedy sami niekoniecznie się z nimi zgadzają. Mówiąc innymi słowy: oczekuje się, że cele firmy w znacznym stopniu staną się moimi osobistymi celami, że będę się z nimi w istotnej mierze utożsamiał. Są jednak ludzie, których te oczekiwania przerastają, ponoszą oni duży koszt emocjonalny przystosowania się i w związku z tym dość szybko zaczynają narzekać na firmę, a zwłaszcza na głupotę osób zarządzających, oderwane od realiów przepisy, a jeśli to międzynarodowa korporacja – na absurdalność szczegółowych oczekiwań. W skrajnych przypadkach takie osoby najlepiej, żeby założyły swoje własne przedsiębiorstwa. Jeśli bowiem nie są w stanie – choćby były wielkiej klasy specjalistami – dostosować się do znacznej części oczekiwań firmy (oczywiście niekoniecznie wszystkich, zwłaszcza jeśli są np. nieetyczne), wówczas stają się wyzwaniem, a bywa, że i zagrożeniem dla przedsiębiorstwa. Nazywam ich partyzantami. Są nieszczęśliwi, wzrasta ich frustracja. Dlatego istotne staje się pytanie, jak pozostać sobą i jednocześnie być odpowiedzialnym za firmę managerem czy wręcz przywódcą.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Podczas śniadania prasowego na AGRO SHOW eksperci z sektora rolnictwa, finansów i doradztwa dyskutowali o kluczo...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Trzy dni wystawy, 120 ha powierzchni, 670 wystawców, 76 tys. zwiedzających i 26 lat tradycji – tak prezentują si...
Panel poświęcony jest strategicznej roli sektora budowlanego jako jednego z głównych motorów wzrostu gospodarcze...
Zbliżające się Forum Ekonomiczne w Karpaczu to wyjątkowa przestrzeń międzynarodowego dialogu, gdzie odważne pyta...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Już za kilka dni, we wtorek 2 września, rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu. Organizatorzy Forum z...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas