Eksport polskich produktów do Republiki Korei w tym czasie zwiększył się o 82 mln dolarów, tj. o ponad 16 proc., osiągając prawie 507 mln dolarów. Z kolei import zwiększył się o 2 proc., do 66,5 mln dolarów. W rezultacie w wymianie handlowej Polski z Republiką Korei nastąpiło zmniejszenie deficytu z około -2,9 mld dolarów w 2015 r. do - 2,8 mld dolarów.
Saldo ujemne dla Polski
Polska eksportuje do Korei przede wszystkim wyroby przemysłu elektromaszynowego, wyroby metalurgiczne, wyroby ceramiczne, wyroby przemysłu chemicznego oraz artykuły rolno-spożywcze. Z kolei importujemy z Korei wyroby przemysłu elektromaszynowego, wyroby przemysłu chemicznego oraz wyroby metalurgiczne.
Stan i wartość wymiany handlowej między Polską a Republiką Korei jest m.in. pochodną struktury przemysłowej i struktury eksportu obu gospodarek. Bardzo silne ukierunkowanie Korei na eksport wysoko przetworzonych produktów (elektronika, samochody, AGD i RTV), także na rynki Unii Europejskiej, jest jedną z przyczyn wysokiego ujemnego dla Polski salda bilansu handlowego. Republika Korei od wielu lat należy do grupy krajów o wysokim dodatnim saldzie handlu zagranicznego. Inną przyczyną są dokonane na przestrzeni lat znaczące przemysłowe inwestycje koreańskie w Polsce, rodzące duży import zaopatrzeniowy niezbędny do produkcji.
Zainteresowanie ze strony polskich przedsiębiorców rynkiem koreańskim jako potencjalnym miejscem lokalizacji inwestycji, jest na razie niskie. Głównymi przyczynami tej sytuacji są odległość geograficzna, relatywnie wysokie koszty pracy w Korei i stosunkowo niska penetracja rynku koreańskiego przez polski biznes, a także słaba rozpoznawalność polskich marek wśród koreańskich konsumentów i brak świadomości pośród polskich przedsiębiorców o tym korzyści, jakie niesie za sobą Umowa o Wolnym Handlu (FTA) między UE a Koreą. Jedynymi zidentyfikowanym aktualnie inwestorami na rynku koreańskim są Selena i Towimor. Ta pierwsza to spółka z Wrocławia (sektor chemii budowlanej), posiadająca 30 proc. udziałów w koreańskim przedsiębiorstwie Hanil Corporation. Towimor to spółka z branży okrętowej, która w 2013 r. rozpoczęła w RK inwestycję typu greenfield.