Reklama

Call center w ZUS- ubezpieczeni złożą wniosek telefonicznie

Osoby niemające łącza internetowego też będą mogły załatwiać sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu

Publikacja: 30.08.2011 04:35

W przyszłym roku zostanie uruchomione w ZUS nowoczesne call center. Ubezpieczeni będą mogli dzięki niemu np. sprawdzić stan swojego konta w ZUS i za pośrednictwem konsultanta złożyć wniosek lub zapytanie.

– Call center umożliwi klientom zarówno składanie reklamacji, jak i zamawianie niektórych zaświadczeń, np. o niezaleganiu w opłacaniu składek – mówi Jacek Dziekan, rzecznik prasowy ZUS.

Klienci, którzy mają konto na platformie usług elektronicznych, będą mogli ponadto sprawdzić stan zaawansowania swojej sprawy. Po uwierzytelnieniu również umówią się na wizytę w wybranej jednostce ZUS.

– Identyfikacja będzie podobna do tej stosowanej w bankach – wyjaśnia Dziekan.

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych będzie można zadzwonić z telefonu komórkowego, stacjonarnego oraz za pośrednictwem Skype'a .

Reklama
Reklama

Zakup i uruchomienie centrum informacji telefonicznej będzie kosztowało 5 mln zł. Call center to tylko część Platformy Usług Elektonicznych (PUE). Wdrażane będą jeszcze nowy portal informacyjny, system kierowania ruchem w placówkach i urzędomat.

Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Prawo drogowe
Koniec mandatów za zieloną strzałkę? Ministerstwo szykuje rewolucyjne zmiany
Nieruchomości
Zmiany w spółdzielniach mieszkaniowych. Kolejny zwrot ws. adwokatów i radców
Prawo w Polsce
Dramat warszawskich rodzin. Nawet miesiąc oczekiwania na pogrzeby bliskich
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w Polsce
Twoje dziecko jest ofiarą hejtu? Sprawdź, jakie kroki prawne możesz podjąć
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama