Chatbot pełni rolę wirtualnego asystenta i służy na stronie www kancelarii zautomatyzowaniu i przyspieszeniu pierwszego kontaktu potencjalnego Klienta z Kancelarią.
Chatbot jest przeznaczony dla osób posiadających kredyt z elementem walutowym, którzy są zainteresowani rozpoczęciem sporu z bankiem.
W ramach interaktywnego scenariusza Klient odpowiada na szereg pytań zadawanych przez wirtualnego asystenta. Odpowiedzi są następnie przesyłane do prawników. Dzięki temu nie muszą oni przeprowadzać wywiadu z Klientem telefonicznie lub podczas spotkania, co ułatwia klientowi przygotowanie niezbędnych informacji oraz przyspiesza kontakt z prawnikiem.
Chatbot oparty jest o system sztucznej inteligencji, co umożliwia stałe powiększanie jego bazy „wiedzy" w oparciu o odbyte konwersacje. Dzięki temu asystent będzie również odpowiadał na pytania Klientów spoza scenariusza. Jest to drugie wdrożenie chatbota w kancelarii Wątrobiński Nartowski. Pierwszy chatbot jest częścią strony internetowej, a jego celem jest ułatwienie Klientom pierwszego kontaktu z kancelarią.
Damian Nartowski, wspólnik w kancelarii Wątrobiński Nartowski: W sprawach kredytów z elementem walutowym prawnicy muszą na początku zebrać od klientów zestaw standardowych informacji. Do tej pory odbywało się to w naszym przypadku przez użycie formularza zamieszczonego w pliku tekstowym, uzupełnianego i odsyłanego przez klienta. Siłą rzeczy formularz zawierał zestaw tych samych pytań dla wszystkich potencjalnych klientów, niezależnie od ich odpowiedzi. Zatem nawet jeśli osoba wypełniająca formularz zaznaczyła, że nie podpisywała żadnych aneksów do umowy, to i tak musiała przeczytać kilka kolejnych pytań, które dotyczyły aneksów. Chatbot rozwiązuje problem niedostosowanych pytań, ponieważ zawiera różne ścieżki dialogowe. Ostateczny kształt scenariusza będzie zależał od tego jakie odpowiedzi zostały udzielone wcześniej. Dzięki użyciu chatbota ograniczamy ilość korespondencji pomiędzy Klientem a Kancelarią oraz systematyzujemy otrzymywane informacje w jednym miejscu. Dotychczas zdarzało się bowiem bardzo często, że dokumentacja przesyłana przez klientów była rozproszona w wielu mailach. Łączymy interesujące nas kwestie związane z procesem zawarcia umowy i prosimy klienta by od razu przekazał nam niezbędne dokumenty, konieczne do oceny jego sytuacji, dokonania wyceny poprowadzenia sprawy, przyjęcia odpowiedniej taktyki oraz możliwych do osiągnięcia korzyści. W naszej ocenie ograniczenie mailingu do minimum jest korzystne nie tylko dla Kancelarii, ale także dla Klienta - ma po prostu mniej pracy "organizacyjnej". Klient szybciej dostaje też to, czego od nas oczekuje.