- Nasza współpraca rozpoczęła się jeszcze w ubiegłym roku, w sierpniu. Jest to dla nas szczególny Klient, ponieważ nasze działania obejmowały całościowe wsparcie dopiero tworzącego się wydawnictwa i to działającego non-profit – mówi Tomasz Olkiewicz, Managing Partner kancelarii– Projekt też jest prowadzony przez kancelarię pro bono, co uczyniło go tym bardziej wyjątkowym.
Prawnicy z MDDP Olkiewicz i Wspólnicy przeprowadzili PISMO przez cały proces rejestracji tytułu prasowego i logo czasopisma jako znaku towarowego. Miesięcznik był wspierany przy zawieraniu umów z drukarnią i kolporterem oraz przy przygotowaniu projektów umów z autorami tekstów i grafik.
Kancelaria zajęła się również opracowaniem zasad związanych z prenumeratą i dostępem zasobów on-line magazynu, a także wszystkimi kwestiami związanymi ze świadczeniem usług drogą elektroniczną. Przed MDDP stało również zadanie dostosowania polityki prywatności i pozostałych zagadnień związanych z danymi osobowymi do nowych zasad wynikających z rozporządzenia unijnego (tzw. RODO).
- PISMEM opiekujemy się we czworo. Tomasz Olkiewicz jest liderem całego projektu, Daniel Michalski, radca prawny w naszym zespole zajmuje się kwestiami związanymi z danymi osobowymi i regulacjami prawa Internetu – mówi Maciej Małanicz-Przybylski, adwokat z kancelarii MDDP – Natomiast Aleksandra Cywińska i ja odpowiadamy za część dotyczącą prawa autorskiego, znaków towarowych i umów – dodaje.
PISMO. Magazyn Opinii to jeden z klientów z branży wydawniczej, której kompleksową opiekę prawną zapewnia kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy. Innym jest polskie wydanie VOGUE.