Reklama

Ochrona danych coraz większym wyzwaniem w projektach PropTech

Wraz z coraz powszechniejszym zastosowaniem nowych technologii w branży nieruchomości, wyzwaniem dla firm stają się kwestie związane z ochroną praw autorskich oraz danych osobowych, uważają eksperci międzynarodowej kancelarii prawnej Wolf Theiss.

Publikacja: 05.03.2019 13:37

Ochrona danych coraz większym wyzwaniem w projektach PropTech

Foto: 123RF

Podczas wystąpienia na konferencji „PropTech na rynku nieruchomości" w Warszawie, prawnicy Wolf Theiss, Monika Gaczkowska i Grzegorz Skowroński, omówili główne ryzyka związane z zastosowaniem rozwiązań PropTech, zwłaszcza kwestię poszanowania praw autorskich przy tworzeniu wielowymiarowych modeli za pomocą technologii BIM (Building Information Modeling), jak również ochrony danych w projektach IoT (Internet Rzeczy) oraz inteligentnych domach.

- PropTech śmiało wchodzi na polski rynek i wydaje się nieuniknionym, że zacznie odgrywać coraz wiekszą rolę. Dzięki rozwiązaniom PropTech firmy mogą zwiększać konkurencyjność, usprawniać wewnętrzne procesy, jak również generować oszczędności w wielu obszarach - powiedział Grzegorz Skowroński, Counsel w biurze Wolf Theiss w Warszawie. - Dla przykładu, zastosowanie technologii BIM w tworzeniu modeli 3D pozwala zmniejszyć ryzyko kolizji budowlanych i związanych z nimi sporów prawnych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama