Grupa NextWeb Media jest uznawana za jedną z dynamiczniej rozwijających się spółek z branży mediowej aktywnych w segmencie zdrowego stylu życia. NextWeb Media prowadzi działalność wydawniczą i reklamową opartą na autorskich rozwiązaniach content marketingowych, natywnych formach reklamowych oraz technologii Big Data. Czołowymi produktami grupy są serwisy abcZdrowie.pl – jeden z najpopularniejszych portali zdrowotnych w Polsce, oraz Parenting.pl – serwis przeznaczony dla rodziców, a także prowadzona przez spółkę Blomedia.pl platforma content marketingu zrzeszająca łącznie 600 blogów w takich kategoriach tematycznych, jak moda, kulinaria, nowe technologie, motoryzacja, podróże i rodzicielstwo. Usługi NextWeb Media docierają do 4,6 mln realnych użytkowników, a uwzględniając blogi zrzeszone w Blomedia.pl, szacunkowy zasięg wynosi 5,5 mln realnych użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius za marzec 2015 r.).
Dzięki nabyciu Grupy NextWeb Media Wirtualna Polska znacznie umocniła swoją pozycję w kategoriach tematycznych uznawanych za perspektywiczne z punktu widzenia obecnych trendów.
Umowa sprzedaży udziałów została podpisana 3 czerwca 2015 r.
Ze strony warszawskiego biura Weil transakcję prowadził Jakub Domalik-Plakwicz. W zakresie kwestii związanych z własnością intelektualną doradzała Monika Kierepa (counsel). W skład zespołu weszli również: Marcin Płonka, Marcin Gruszka oraz Bartłomiej Szczepański.