Aktualizacja: 28.08.2019 20:49 Publikacja: 28.08.2019 21:00
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
8 listopada Comarch i ZUS podpiszą ugodę w sprawie kontraktu na utrzymanie Kompleksowego Systemu Informatycznego ZUS. System odpowiada za obsługę 25 mln osób i rozlicza jedną trzecią środków finansowych państwa. – Można było się spodziewać polubownego zakończenia sporu, zwłaszcza kiedy ZUS wstrzymywał egzekucję gwarancji bankowych. Ale całkowite wycofanie kary (24 mln zł – red.) jest pozytywnym zaskoczeniem – komentuje Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku.
Walka o kontrakt była zawzięta. Najniższą cenę zaproponował Comarch i to ta firma wygrała przetarg. W 2018 r. podpisała z ZUS czteroletnią umowę o wartości 242 mln zł. W lutym 2019 r. ZUS stwierdził jednak, że Comarch nie wypełnił dobrze zadania, i częściowo odstąpił od umowy ze spółką, wzywając ją do zapłaty kary. Teraz usługi na rzecz KSI prowadzone są wspólnie przez Comarch i Asseco. To rzeszowska spółka była autorem systemu i wcześniej świadczyła usługi jego utrzymania.
Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU odrzuciło w środę zgłoszoną przez ministra aktywów państwowych uchwałę w sprawi...
Katarzyna Majewska została powołana w poniedziałek na stanowisko prezesa zarządu PZU Życie. Do czasu uzyskania z...
Zmiany w zarządzie firmy ubezpieczeniowej LINK4. Z kierowania spółką zrezygnowała w poniedziałek Grażyna Sudzińs...
Rynek ubezpieczeń w tej części kontynentu rośnie cztery razy szybciej niż w Austrii, skąd wywodzi się Uniqa – mó...
Choć polisy komunikacyjnego OC drożeją coraz mocniej, to wartość szkód i koszty naprawy aut rośną jeszcze szybci...
Zakłady ubezpieczeń wykryły w 2024 r. ponad 32 tys. wyłudzeń odszkodowań i świadczeń. Choć jest ich o 15 proc. m...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas