Kredyt nie zawsze korzystny

Wyprzedaże i promocje, czy rzeczywiście powinny nas kusić? Paweł Majtkowski, główny analityk Centrum Finansów Aviva przygotował poradnik, jak mądrze korzystać z nagminnie pojawiających się w styczniu ofert sklepów zachęcających do zakupów z dużą zniżką, na raty, czy zapraszających na wyprzedaże.

Aktualizacja: 09.01.2015 12:37 Publikacja: 09.01.2015 12:14

Kredyt nie zawsze korzystny

Foto: Bloomberg

- W sklepach trwa szał wyprzedaży i promocji – pisze Majtkowski. - W sklepach z elektroniką standardową promocją jest dostęp do nieoprocentowanego kredytu. Aby jak najbardziej zmniejszyć wysokość raty, w ramach promocji oferowane są bardzo długie okresy kredytowania.

Analityk zastanawia się jednak, czy rzeczywiście rozłożenie płatności na 50 rat oznacza, że nie zapłacimy ani grosza prowizji. Z tego tez powodu warto sprawdzić, czy rzeczywiście mamy do czynienie z kredytem bez odsetek. - Na koszt każdego kredytu składają się trzy elementy: prowizja, odsetki i ewentualnie inne koszty, np. ubezpieczenie - wylicza. - Jeśli sklep reklamuje kredyt jako oferowany „bez odsetek" albo „0 proc.", oznacza to, że nie pobiera oprocentowania. To jednak nie wyklucza, że klient musi zapłacić prowizję lub ponieść inny koszt.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem