Reklama

Kredyt nie zawsze korzystny

Wyprzedaże i promocje, czy rzeczywiście powinny nas kusić? Paweł Majtkowski, główny analityk Centrum Finansów Aviva przygotował poradnik, jak mądrze korzystać z nagminnie pojawiających się w styczniu ofert sklepów zachęcających do zakupów z dużą zniżką, na raty, czy zapraszających na wyprzedaże.

Aktualizacja: 09.01.2015 12:37 Publikacja: 09.01.2015 12:14

Kredyt nie zawsze korzystny

Foto: Bloomberg

- W sklepach trwa szał wyprzedaży i promocji – pisze Majtkowski. - W sklepach z elektroniką standardową promocją jest dostęp do nieoprocentowanego kredytu. Aby jak najbardziej zmniejszyć wysokość raty, w ramach promocji oferowane są bardzo długie okresy kredytowania.

Analityk zastanawia się jednak, czy rzeczywiście rozłożenie płatności na 50 rat oznacza, że nie zapłacimy ani grosza prowizji. Z tego tez powodu warto sprawdzić, czy rzeczywiście mamy do czynienie z kredytem bez odsetek. - Na koszt każdego kredytu składają się trzy elementy: prowizja, odsetki i ewentualnie inne koszty, np. ubezpieczenie - wylicza. - Jeśli sklep reklamuje kredyt jako oferowany „bez odsetek" albo „0 proc.", oznacza to, że nie pobiera oprocentowania. To jednak nie wyklucza, że klient musi zapłacić prowizję lub ponieść inny koszt.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ubezpieczenia
Duże ułatwienie dla kierowców, czyli mStłuczka w mObywatelu
Ubezpieczenia
Dobre półrocze Grupy PZU. Segment OC wreszcie na plusie
Ubezpieczenia
Spółka LUX MED-u z licencją ubezpieczeniową. Jest decyzja KNF
Ubezpieczenia
Będzie konkurs na nowego prezesa PZU. Fuzja z Bankiem Pekao ciągle w mocy
Ubezpieczenia
Zmiana na stanowisku prezesa PZU. Rada nadzorcza odwołała Andrzeja Klesyka
Reklama
Reklama