W jego ocenie podstawą sukcesów jest ponad 30 proc. wzrost nowej sprzedaży ubezpieczeń na życie i produktów inwestycyjnych. - Wyłamaliśmy się ze stagnacji na rynku życiowym. Duża w tym zasługa naszej sieci doradców ubezpieczeniowych, która jest najbardziej efektywna w Polsce pod względem pozyskiwania i utrzymania klientów - zaznacza.

W prawdzie nie ma jeszcze danych o wynikach branży za cały ubiegły rok, prezes jest jednak przekonany, że z takim wzrostem w życiu Aviva będzie jednym z liderów na rynku. – Nasz przepis na sukces jest prosty – wyjaśnia Uszpolewicz. – Nigdy nie odeszliśmy od podstawowej misji – sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, a nie inwestycyjnych. W ubiegłym roku osiągnęliśmy w tym segmencie 26 proc. wzrost.

Aviva koncentruje się na ubezpieczeniach zapewniających szeroki zakres ochrony, obejmujący zdrowie, życie i dochody rodzin. W ubiegłym roku osiągnęła też duży, 42 proc. udział w nowych umowach IKE i IKZE zawartych przez ubezpieczycieli w 2014 roku (27 213 umów w Avivie wobec 64 985 w branży). Dla firmy oznacza to ponad 100 proc. wzrost. Dobrze idzie też sprzedaż ubezpieczeń grupowych. Dzięki temu zwiększyła składkę przypisaną brutto w ubezpieczeniach na życie o 11 proc., do poziomu ponad 2 mld zł i wypracowaliśmy wyższy zysk niż w poprzednich latach.

- Swój wkład w te osiągnięcia mają też pozostałe kanały sprzedaży: bancassurance, nasz wirtualny oddział oraz Centrum Finansów Aviva – nowa sieć placówek w 10 dużych miastach – informuje prezes. - Obok produktów Avivy placówki te oferują też wybrane usługi bankowe, głównie kredyty hipoteczne i gotówkowe. W II kwartale otworzymy kolejne dwa oddziały – w Rzeszowie i Krakowie.

Ponad to, w 2014 roku spółka wypłaciła klientom ponad 55 tys. świadczeń z polis na życie o łącznej wartości 258 mln zł – co oznacza, że każdego dnia roboczego wypłaca ponad milion zł. Najwyższa wypłata z tytułu śmierci w ub. roku przekroczyła 660 tys. zł, zaś z umowy poważne zachorowanie – 500 tys. zł.

- W grudniu 2014 r. wygraliśmy wśród ubezpieczycieli życiowych w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa, w którego jury zasiada m. in. Rzecznik Ubezpieczonych. Sukces zawdzięczamy przyjaznym rozwiązaniom obsługowym – m. in. temu że przeciętny czas od zgłoszenia roszczenia z polis na życie do decyzji o wypłacie świadczenia wynosi u nas 6 dni, a klienci mają dostęp do informacji o swoich polisach przez iKonto, dostępne również na urządzeniach mobilnych – zaznacza prezes. - Wysoką jakość obsługi oraz poważne traktowanie przez nas reklamacji potwierdza malejąca liczba skarg do Rzecznika Ubezpieczonych.

Uszpolewicz zapewnia, że jego firma nie bierze udziału w nieracjonalnej wojnie cenowej w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych i korporacyjnych. Efektem jest niższa składka Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych, ale celem biznesowym nie jest pozyskiwanie składki za wszelką cenę. Przywiązuje natomiast wagę do adekwatnej wyceny ryzyka i zapewnia wysoką jakość obsługi i likwidacji szkód. - Na trudnym rynku majątkowym osiągnęliśmy zdrowy, 96 proc.poziom wskaźnika rentowności COR i wypracowaliśmy wyższy zysk niż w 2013 roku – dodaje.

Nie wypowiada się natomiast na temat polityki cenowej: - Monitorujemy poziom cen na rynku, nasze nie będą od nich odbiegały i będą odzwierciedlały koszty naszych usług. Aviva zaproponowała niedawno klientom nowy standard ubezpieczeń komunikacyjnych. Obejmuje on bezpłatny kurs w szkole bezpiecznej jazdy dla każdego klienta z OC, który miał stłuczkę, szeroki zakres assistance oraz dedykowanego likwidatora szkody, który odpowiada za załatwienie wszystkich formalności. - Liczymy, że nasz standard przyciągnie nowych klientów, dla których znaczenie ma wysoka jakość w dobrej cenie – wyjaśnia prezes. - W ubezpieczeniach mieszkań i domów naszym atutem jest gwarancja likwidacji większości zgłaszanych szkód w ciągu 10 dni roboczych.

Spółka utrzymuje też mocną pozycję na rynku funduszy inwestycyjnych – na koniec 2014 roku Aviva Investors TFI zarządzało aktywami klientów o wartości ponad 13 mld zł. W tym roku chce wykorzystać szansę, jaką stwarza rekordowo niski poziom stóp procentowych i przyciągnąć nowych klientów, którzy dotychczas pasywnie przechowują swoje oszczędności w bankach. Liczy, że ich uwagę przyciągnie nowy fundusz, który zamierza wprowadzić w połowie roku, dający szansę na zysk o kilka punktów procentowych wyższy niż w bankach. - Chcę też zwrócić uwagę na osiągnięcie Avivy na Litwie, która w ubiegłym roku zdobyła pozycję lidera rynku pod względem składki przypisanej brutto z ubezpieczeń na życie. Składka wyniosła, po przeliczeniu, 188,2 mln zł, a zysk netto 39,2 mln zł. – dodaje Uszpolewicz.

Autopromocja
ORZEŁ INNOWACJI

Ogłoszenie wyników konkursu już jutro, oglądaj ralację z Gali wręczenia nagród na rp.pl

Dowiedz się więcej