Pieniądze mogą trafić na konto klienta nawet tego samego dnia.

Prosta w użyciu aplikacja internetowa jest przeznaczona do obsługi niewielkich rozmiarów szkód na mieniu – samochodzie, domu, mieszkaniu czy ogrodzie. „Samoobsługa szkody" nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania na tablecie, komputerze stacjonarnym czy smartfonie, ma odpowiednie zabezpieczenia i gwarantuje natychmiastowe wsparcie.

Nowe rozwiązanie polega na tym, że klient bezpośrednio po zgłoszeniu szkody otrzyma SMS-em lub emailem spersonalizowany link do aplikacji, która w kilku krokach przeprowadzi go przez cały proces, umożliwi samodzielne wykonanie oględzin, dodanie zdjęć oraz dokumentów niezbędnych w procesie obsługi szkody. Po zdefiniowaniu uszkodzeń system automatycznie wyliczy kwotę odszkodowania (bez oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy PZU) i przedstawi ją klientowi. W przypadku zaakceptowania proponowanej kwoty, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do systemu likwidacji szkód PZU. Klient może w każdym momencie zmienić decyzję i zrealizować proces obsługi szkody w tradycyjny sposób.

Pierwsza wersja „Samoobsługi szkody" została wdrożona w grudniu ubiegłego roku. Nowa wersja zawiera zmiany, które zasugerowali klienci. Nowością jest m.in. możliwość załączenia dokumentów potrzebnych do zamknięcia sprawy za pomocą jednego kliknięcia w przesłany link.

W przyszłości PZU planuje wprowadzenie możliwości połączenia video z konsultantem – również bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania oraz możliwość komunikowania się z PZU za pośrednictwem najpopularniejszych komunikatorów z poziomu aplikacji.

Zakłady ubezpieczeń coraz chętniej stosują nowe technologie w likwidacji szkód. Niedawno nowe aplikacje wprowadziły Warta, Uniqa i Axa.