Wonga wchodzi w ubezpieczenia

Należąca do Kruka firma zaczęła współpracować z polskim startupem hiPRO, jesienią zacznie finansować zakup polis wystawianych przez dużą, europejską firmę.

Aktualizacja: 17.08.2021 13:05 Publikacja: 17.08.2021 13:04

Wonga wchodzi w ubezpieczenia

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Od kilku dni klienci firm ubezpieczeniowych, którzy kupują polisy komunikacyjne u swoich agentów (pracujących w multiagencjach) mogą zapłacić za nie później, bo na polisę pieniądze pożyczy Wonga, która specjalizuje się w internetowych pożyczkach konsumenckich. Klient będzie spłacał koszt ubezpieczenia w ratach.

- Wchodzimy na nowy dla nas teren, czyli sprzedaż naszych pożyczek poza internetem. Dotychczas o nasze pożyczki można było wnioskować przez internet lub telefon. Zdecydowaliśmy się na ubezpieczenia komunikacyjne, ponieważ jest to dla nas bezpieczne rozwiązanie, agent zna i widzi „na żywo” klienta, ryzyko niespłacania pożyczki jest bardzo niskie. Klienci chcą mieć możliwość zapłacenia za polisy komunikacyjne w ratach, a ubezpieczyciele wolą, żeby finansowanie dostarczyła zewnętrzna firma. Ważne też jest to, że firma hiPRO zaoferowała nam nowoczesne rozwiązanie – tłumaczy Tomasz Fedyna, prezes Wongi. hiPRO to polski startup dostarczający ekosystem płatności i finansowania zakupów oraz usług wsparcia sieci sprzedaży, łączy dystrybutorów z bankami i instytucjami płatniczymi w intuicyjny i prosty dla klientów sposób.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Ubezpieczenia
Zmiana za sterami PZU Życie
Ubezpieczenia
Szefowa LINK4 odchodzi ze stanowiska. Oficjalnie: Chęć realizacji nowych wyzwań
Ubezpieczenia
Uniqa: Europa Środkowo-Wschodnia ma ogromy potencjał. Wydatki na polisy rosną
Ubezpieczenia
Koniec wojny cenowej na rynku OC, ale rośnie liczba przestępstw
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ubezpieczenia
Mocno rośnie wartość wykrytych wyłudzeń „na zgon”