Od kilku dni klienci firm ubezpieczeniowych, którzy kupują polisy komunikacyjne u swoich agentów (pracujących w multiagencjach) mogą zapłacić za nie później, bo na polisę pieniądze pożyczy Wonga, która specjalizuje się w internetowych pożyczkach konsumenckich. Klient będzie spłacał koszt ubezpieczenia w ratach.

- Wchodzimy na nowy dla nas teren, czyli sprzedaż naszych pożyczek poza internetem. Dotychczas o nasze pożyczki można było wnioskować przez internet lub telefon. Zdecydowaliśmy się na ubezpieczenia komunikacyjne, ponieważ jest to dla nas bezpieczne rozwiązanie, agent zna i widzi „na żywo” klienta, ryzyko niespłacania pożyczki jest bardzo niskie. Klienci chcą mieć możliwość zapłacenia za polisy komunikacyjne w ratach, a ubezpieczyciele wolą, żeby finansowanie dostarczyła zewnętrzna firma. Ważne też jest to, że firma hiPRO zaoferowała nam nowoczesne rozwiązanie – tłumaczy Tomasz Fedyna, prezes Wongi. hiPRO to polski startup dostarczający ekosystem płatności i finansowania zakupów oraz usług wsparcia sieci sprzedaży, łączy dystrybutorów z bankami i instytucjami płatniczymi w intuicyjny i prosty dla klientów sposób.

Klient, który wybierze konkretne ubezpieczenie i zdecyduje się na raty w Wondze, podpisuje umowę na pożyczkę w trakcie wizyty u agenta. Agent w imieniu klienta składa wniosek o pożyczkę. W ciągu kilkunastu sekund ma dostać decyzję o pożyczce, co oznacza, że w trakcie jednej wizyty u agenta, klient może kupić polisę i dostać finansowanie na nią.

Wonga zapowiada, że jesienią rozpocznie współpracę z jedynym w Polsce przedstawicielem dużej europejskiej firma ubezpieczeniowej. Także zaproponuje raty klientom tej firmy. – To również będzie sprzedaż offline’owa, czyli „na żywo”, u agenta. Jesteśmy w trakcie finalizowania tej współpracy. Przymierzamy się także do wejścia w nowe sektory i kolejne kanały dystrybucji – mówi Fedyna.