Reklama

Wojna o ubezpieczenia

Firmy są gotowe nawet oddawać pieniądze, aby tylko sprzedać polisę

Publikacja: 10.07.2014 05:00

Wojna o ubezpieczenia

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska MS Magda Starowieyska

Odszkodowanie w dziesięć dni lub zwrot składki – taką deklarację składa klientom Aviva, każdy kto nie zobaczy na swoim koncie pieniędzy w ciągu dziesięciu dni roboczych, może liczyć na zwrot całej wpłaconej składki. Wszystko w ramach walki o klienta na trudnym ubezpieczeniowym rynku.

Towarzystwa zaczynają uciekać się do innych niż cenowa zachęt, bo wyniki za pierwszy kwartał roku wskazują, że jeśli dalej będą obniżać ceny, będą musieli zacząć do biznesu dokładać. Z danych KNF wynika, że o ile w pierwszych miesiącach 2013 r. wynik techniczny na AC, czyli różnica pomiędzy przychodami, a wypłaconymi świadczeniami wynosiła prawie 121 mln zł, o tyle po trzech miesiącach tego roku już tylko 105,7 mln zł. Jeszcze gorzej sytuacja wyglądała w przypadku OC. O ile rok temu zakłady zarobiły na takich polisach ok. 60 mln zł, to po pierwszym kwartale tego roku były na minusie sięgającym 21 mln zł.

Nic więc dziwnego, że zakłady zaczęły sięgać do innych metod przyciągnięcia klienta. – Gwarancja szybkiej wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń mieszkań i domów to zobowiązanie Avivy wobec klientów zawierających umowy począwszy od czerwca tego roku – informuje Bohdan Białorucki, rzecznik firmy.

PZU od kwietnia wprowadziło bezpośrednią likwidację szkód. – Z naszych badań wynika, że aż 94 proc. klientów jest zadowolonych z likwidacji szkody przez PZU, a badania przeprowadzone przez Millward Brown pokazują, że dwie trzecie kierowców woli, gdy sprawca ma OC w PZU – zaznacza Agnieszka Rosa z biura prasowego.

Link4 z kolei do każdej polisy dokłada szeroki zakres usług assistance – tak domowy jak i medyczny. Proama zaś w pakiecie dla MSP oferuje m.in. pomoc podatkową, która zapewnia poradę na dowolnym etapie kontroli skarbowej, reprezentowanie firmy w trakcie postępowań egzekucyjnych, w sprawach z zakresu obowiązków podatkowych i celnych.

Reklama
Reklama

Gratisy i ochronę składek w pakietach komunikacyjnych oferuje też Warta.– Klient kupujący OC po raz pierwszy, w razie spowodowania szkody, której wartość nie przekroczy 5 tys. zł, będzie mógł wznowić polisę na kolejny rok bez utraty zniżki za bezszkodowość – mówi Adam Fulneczek, dyrektor dep. likwidacji szkód. – Jeśli przejeździ rok  bez szkody, to odnawiając umowę, otrzyma gwarancję ochrony zniżek bez tego limitu.

Ergo Hestia natomiast deklaruje, że w razie szkody partnerzy firmy odbiorą uszkodzony pojazd z wskazanego miejsca, dostarczą bezpłatnie pojazd zastępczy na cały czas naprawy, a po jej wykonaniu odstawią naprawiony pojazd właścicielowi pod wskazane miejsce.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki, e.glapiak@rp.pl

Odszkodowanie w dziesięć dni lub zwrot składki – taką deklarację składa klientom Aviva, każdy kto nie zobaczy na swoim koncie pieniędzy w ciągu dziesięciu dni roboczych, może liczyć na zwrot całej wpłaconej składki. Wszystko w ramach walki o klienta na trudnym ubezpieczeniowym rynku.

Towarzystwa zaczynają uciekać się do innych niż cenowa zachęt, bo wyniki za pierwszy kwartał roku wskazują, że jeśli dalej będą obniżać ceny, będą musieli zacząć do biznesu dokładać. Z danych KNF wynika, że o ile w pierwszych miesiącach 2013 r. wynik techniczny na AC, czyli różnica pomiędzy przychodami, a wypłaconymi świadczeniami wynosiła prawie 121 mln zł, o tyle po trzech miesiącach tego roku już tylko 105,7 mln zł. Jeszcze gorzej sytuacja wyglądała w przypadku OC. O ile rok temu zakłady zarobiły na takich polisach ok. 60 mln zł, to po pierwszym kwartale tego roku były na minusie sięgającym 21 mln zł.

Reklama
Ubezpieczenia
Cezary Raczyński, prezes mLeasing: Czas rozwinąć żagle
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Ubezpieczenia
Młodzi Polacy nie oszczędzają na emeryturę. Eksperci biją na alarm
Ubezpieczenia
Polisa z aplikacji? Będzie coraz lepiej dopasowana do potrzeb klientów
Ubezpieczenia
Coraz bliżej wielkiej fuzji PZU i Pekao? Co może czekać akcjonariuszy?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Ubezpieczenia
Zmiany w zarządzie PZU Życie. i PZU Zdrowie. Ważnych zmian kadrowych jest więcej
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama