Aktualizacja: 27.09.2019 11:02 Publikacja: 27.09.2019 11:02
Foto: Bloomberg
W środę 25 września biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność. W związku z tym marszałek województwa mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora turystyki udzielonej przez ubezpieczyciela, firmę AWP P&C S.A. Oddział w Polsce czyli Mondial Assistance.
Okazuje się, że ubezpieczyciel wywiązuje się ze swojej odpowiedzialności wzorowo i wykonuje więcej obowiązków niż wymaga ustawa. Mondial Assistance powołał specjalny 30-osobowy zespół pracowników. Już w pierwszych 12 godzinach odebrano ponad 2 tys. telefonów od klientów w związku z upadkiem Neckermanna. Trwa już sprowadzanie turystów do Polski i do poniedziałku do kraju wróci bezpiecznie ponad 3 tys. (w momencie złożenia przez biuro oświadczenia o niewypłacalności poza granicami kraju przebywało 3600 turystów.) Ubezpieczyciel już rozpoczął prace rozliczeniowe, by jak najsprawniej oddać pieniądze tym, którzy nie polecieli na wakacje. Wszystkie te działania wykonano w zaledwie 24 godziny po ogłoszeniu niewypłacalności Neckermanna.
Polska nie zdecydowała się na objęcie obowiązkowym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej e-hulajnóg i e-r...
Dlaczego Grupa PZU powinna się przekształcić w Holding PZU, co dalej z Alior Bankiem i Bankiem Pekao, co stanie...
PZU złożyło do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Chodzi o wypłatę nienależnego o...
Grupa PZU zwiększyła w 2024 r. przychody ze sprzedaży polis do 29,4 mld zł, a zysk netto największego polskiego...
Grupa PZU zwiększyła w 2024 r. przychody ze sprzedaży polis do 29,4 mld zł. Zysk netto największego polskiego ub...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas