Bankructwo Neckermana: Obsługa klientów idzie sprawnie

Zakład, który ubezpiecza upadłe biuro podróży robi więcej niż wymaga tego ustawa.

Publikacja: 27.09.2019 11:02

Bankructwo Neckermana: Obsługa klientów idzie sprawnie

Foto: Bloomberg

W środę 25 września biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność. W związku z tym marszałek województwa mazowieckiego uruchomił procedurę wynikającą z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora turystyki udzielonej przez ubezpieczyciela, firmę AWP P&C S.A. Oddział w Polsce czyli Mondial Assistance.

Okazuje się, że ubezpieczyciel wywiązuje się ze swojej odpowiedzialności wzorowo i wykonuje więcej obowiązków niż wymaga ustawa. Mondial Assistance powołał specjalny 30-osobowy zespół pracowników. Już w pierwszych 12 godzinach odebrano ponad 2 tys. telefonów od klientów w związku z upadkiem Neckermanna. Trwa już sprowadzanie turystów do Polski i do poniedziałku do kraju wróci bezpiecznie ponad 3 tys. (w momencie złożenia przez biuro oświadczenia o niewypłacalności poza granicami kraju przebywało 3600 turystów.) Ubezpieczyciel już rozpoczął prace rozliczeniowe, by jak najsprawniej oddać pieniądze tym, którzy nie polecieli na wakacje. Wszystkie te działania wykonano w zaledwie 24 godziny po ogłoszeniu niewypłacalności Neckermanna.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków