Zimą łatwo utknąć w zaspie, a poranne niespodzianki w postaci rozładowanego akumulatora nie należą do rzadkości. Jeśli mamy odpowiedni wariant assistance komunikacyjnego, to w takich sytuacjach możemy dzwonić pod telefon alarmowy ubezpieczyciela i otrzymać pomoc. Takie usługi często są dostępne tylko w szerszych wariantach ubezpieczenia, niektórzy ubezpieczyciele pomagają tylko wtedy, gdy do zdarzenia dochodzi w określonej odległości od domu, inni ustalają roczny limit świadczeń.
Link4 oferuje pomoc w razie rozładowania akumulatora już w podstawowym wariancie ubezpieczenia.
PZU zapewnia pomoc w razie rozładowania akumulatora tylko w droższych wariantach i tylko w tedy, gdy pojazd znajduje się w odległości większej niż 20 km, od domu, z usługi można korzystać tylko dwa razy w trakcie umowy.
Warta pomoże w przypadku zdarzeń typowo zimowych takich jak rozładowanie akumulatora, zamarznięcia paliwa w droższych wariantach Złoty+, Platynowy oraz wariant krótkoterminowy Podróżnik 15. Jeśli kierowca wpadnie w zaspę, towarzystwo pomoże niezależnie od wariantu assistance oraz odległości od miejsca zamieszkania.
Uniqa pokrywa koszty maksymalnie dwóch interwencji będących następstwem awarii akumulatora wyłącznie w wariancie VIP Plus i Premium. W wariancie Komfort Plus Centrum Alarmowe UNIQA pokrywa koszty maksymalnie jednej interwencji będącej następstwem awarii akumulatora w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej. Świadczenia na rzecz pojazdu unieruchomionego w śniegu realizowane są wyłącznie w przypadkach, gdy powstały one wskutek awarii lub wypadku.