Rośnie zarówno świadomość usług pomocowych, jak i ich wykorzystanie.
- Coraz więcej Polaków rozumie, czym są usługi assistance i w coraz większym stopniu dostrzega różnorodność tych usług. 67 proc. posiadaczy jakiekolwiek usługi finansowej w banku albo u ubezpieczyciela jest świadomych czym są usługi assistance - komentuje Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.
Badanie pokazuje, że typowy posiadacz usług assistance to mężczyzna (59 proc), z wyższym wykształceniem (49 proc.), mieszkający w trzyosobowym lub większym gospodarstwie domowym (56 proc.), żyjący w mieście powyżej 200 tys. mieszkańców (31 proc.), w wieku 30-49 lat (45 proc.).
- Porównując wyniki naszych badań możemy zauważyć dwie tendencje, z czego obie można uznać za szczególnie pozytywne. Po pierwsze, assistance ma coraz więcej użytkowników poza wielkimi ośrodkami miejskimi. Po drugie, Ci którzy raz z assistance skorzystali, chętnie ponownie sięgają po usługi pomocowe. Nastąpił wyraźny wzrost wśród tych, którzy wykorzystują assistance częściej niż raz w roku. Szczególnie wyraźny wzrost widoczny jest w przypadku osób korzystających z assistance w ramach usług bankowych– dodaje Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance.
W 2016 roku największą deklarowaną wartość dla Polaków miało najlepiej znane i najczęściej wykorzystywane assistance samochodowe (84 proc.). Na drugim miejscu znalazło się wsparcie medyczne np. domowa wizyta lekarska (80 proc.), a na trzecim turystyczne/podróżne np. wizyta lekarska za granicą (66 proc.) Assistance domowe znalazło się na czwartym miejscu (60 proc.).